PRESSEMELDING: Bytt til gratis telefon uten kostnader!

(Oslo 14/02-2005) Fra i dag er det mulig å ta i bruk ”gratis” IP-telefoni uten etableringsgebyr eller kostnader til utstyr. Telefonselskapet Briiz lanserer i dag markedets mest brukervennlige IP-løsning uten ekstra kostnader for kundene.

Forutsetningen for å kunne ta i bruk den nye tjenesten er at man har bredbånd. Dersom dette er på plass er det bare å si opp sin fasttelefon og begynne å ringe med sine eksisterende telefonapparater. En fast månedsavgift på 159 kroner er det eneste man betaler for å ringe til andre fasttelefoner i Norge, Sverige og Danmark. - I løpet av kort tid er det å ringe via bredbånd like vanlig som internett er i dag. Dataspesialister har lenge kunne ringe gratis, og det er derfor moro at vi nå kan tilby en ”Smartboks”, som gjør at vanlige folk kan benytte denne tjenesten i løpet av minutter, sier Arne Aarnes i Briiz. Han forteller videre at lydkvaliteten er helt på nivå med det vi er vant til. Også samtaler til mobiltelefon og til utlandet er dramatisk rimeligere med det nye systemet. I løpet av 2005 venter en rekke spesialister at helt opp mot 200 000 vil ta i bruk den nye telefonitjenesten - som faktisk gir gratis telefon til vanlige husstander. Selges hos Expert Det nye telefonabonnementet selges eksklusivt hos Expert-kjeden - eller over internett. En kvalifisert, norsk helpdesk står klare til å hjelpe nye kunder som har spørsmål til tjenesten, mens fagkjeden Expert sørger for kyndig veiledning til de som måtte være usikre på hva som skal til for å kunne ta i bruk det gunstige tilbudet. Kundene betaler et depositum på 499 kroner som sikkerhet for lån av Smartboks, og deretter er det fritt frem for å ringe gratis til fasttelefoner i Norge. Det nye abonnementet har ingen bindingstid, månedsavgiften vil være på kroner 159. Ingen andre leverandører leverer så brukervennlig utstyr som Briiz. Vår løsninger innebærer at det ikke kreves ekstra utstyr av noen form, og ustyret er definitivt det enkleste på markedet. Etter installasjon kan dine eksisterende analoge telefonapparater benyttes. For ytterligere informasjon: Arne Aarnes Daglig leder, Briiz Telecom Telefon: +47 928 55 855 Email: Arne@Briiz.no Web: www.briiz.no