Bristow flyr igjen for Statoil fra Bergen

Report this content

(Bergen, 16. januar 2012) Offshore helikopterselskapet Bristow Norway AS gjenopptar i dag flyvninger fra Flesland for Statoil. Selskapet ble i 2010 tildelt kontrakten med en varighet på 10 år og en verdi på ca 2 milliarder kroner.

- For oss i Bristow er det viktig å være tilbake i Bergen. Vi er stolte over å ha blitt tildelt en så omfattende kontrakt med en operatør som Statoil og er veldig fornøyd med nå å kunne sette i gang med flyvninger. I tillegg til at vi gjenopptar driften fra Flesland, har vi nylig åpnet base i Brønnøysund, der vi flyr for BP til Skarv. Vi har med dette styrket vår tilstedeværelse i viktige områder for å kunne betjene selskapene som opererer på norsk sokkel, sier daglig leder i Bristow Norway, Renee de Jong.

Selskapet vil ha 12 til 15 daglige flyvninger fra Flesland til installasjonersom Statfjord, Gullfaks, Veslefrikk, Troll, Oseberg og Heimdal. 45 Bristow-ansatte står klare til igjen å sette i gang driften i Bergen.

Tre fabrikknye S92 helikoptre skal inngå i kontraktflyvningen for Statoil. Disse maskinene har ankommet Norge i løpet av de siste månedene og står nå klare til bruk. Med tre nye helikoptrene er Bristow Norways S92-flåte oppe i hele 15 maskiner, og selskapet er nå blant de operatørene som gjennomfører flest flytimer per år med denne helikoptertypen i Norge.

I høst åpnet Bristow Norway det nye administrasjons- og hangarbygget ved basen på Flesland til en verdi av 30 millioner kroner. Hangaren har en gunstig plassering like overfor helikopterterminalen på Flesland.

I tillegg til kontrakten i Bergen, har Bristow langtidskontrakter med Statoil for flyvninger fra Sola og Hammerfest.

Kontaktperson Bristow Norway:

Renee De Jong

Bristow Norway

Email: Renee.De.Jong@bristowgroup.com

Om Bristow Norway

Bristow Norway AS er et norsk aksjeselskap som leverer offshore helikoptertransport og søk- og redningstjeneste til kunder innen olje- og gassindustrien. Ved å benytte Bristows globale erfaring og finansielle styrke, viderefører og videreutvikler Bristow Norway  lokal kompetanse, som er bygget opp i selskapet gjennom 17 år.

I tillegg til BP Norge, har Bristow Norway  langsiktige kontrakter med Statoil, ConocoPhillips, Talisman Energy Norge, Eni Norge og Marathon. I tillegg utføres det offshoreflyging for en rekke andre selskaper.

Selskapet har sitt hovedkontor på Stavanger Lufthavn, Sola og har også baser i Bergen, Brønnøysund og Hammerfest. I perioder opererer selskapet også fra Kristiansund.

Tags: