Bristow med sterk satsing i Norge

Report this content

(Stavanger, 15.09.2010) ​Helikopterselskapet Bristow Norway AS satser sterkt i Norge. I løpet av 2010 skal selskapet investere rundt 600 millioner kroner i bygninger og helikoptre. I dag ble selskapets nye hangaranlegg på Sola offisielt åpnet.

– Vi ser virkelig frem til å ta den nye hangaren i bruk. Den gjør det mulig å møte våre kunders behov best mulig, og tilrettelegger for fortsatt vekst i det norske markedet, sier daglig leder i Bristow Norway, Renee De Jong.

Bristow Norge er et av landets største selskaper på helikopterflyving ut til norsk kontinentalsokkel. Den 3 528 kvadratmeter store hangaren som ble offisielt åpnet i dag gjør det mulig å ha ti store Sikorsky S92-A maskiner under tak samtidig. Fra hangaren vil Bristow Norge blant annet gjennomføre alt det tunge vedlikeholdet av Bristow-gruppens S-92-maskiner.

– Dette er en bekreftelse på og anerkjennelse av vår operative og tekniske kompetanse på helikoptertypen Sikorsky S-92A, som vi har opparbeidet over lang tid sammen med Sikorsky og våre dyktige medarbeidere i alle ledd, sier De Jong.

Statoil-kontrakt til 2 mrd NOK
I august i år startet Bristow opp byggingen av ny hangar på Flesland ved Bergen. Den 2500 kvadratmeter store hangaren vil stå ferdig neste sommer og blir sentral i forbindelse med at den nye kontrakten Bristow nylig vant for Statoil verd 2 milliarder kroner.

- Vi er stolte og ydmyke over å ha vunnet en så stor kontrakt med Statoil i skarp konkurranse med flere dyktige aktører i offshoremarkedet i Nordsjøen. Kontrakten er av stor betydning for Bristow og må sees som en del av vår kontinuerlige vekst i Norge. Vi har tidligere levert helikoptertjenester til Statoil i Bergen og vi gleder oss å kunne fortsette å jobbe tett med Statoil og selskapets ansatte, sier De Jong.

Investerer i nye maskiner
Bristow Norway vil nå sette i gang et større investeringsprogram i nye maskiner. I år har selskapet kjøpt inn og vil ta i bruk to nye Eurocopter EC225 maskiner til basen i Hammerfest. De nye maskinene til en verdi av 400 millioner har plass til 19 passasjerer. Ett av helikoptrene blir en spesialutstyrt redningsmaskin for operasjoner under utfordrende is- og snøforhold.

Som en følge av Statoil-kontrakten vil Bristow også investere i tre nye Sikorsky S-92-maskiner.  Selskapets helikopterflåte vil med dette øke fra 9 til 12 nye helikoptre av denne typen. Bristow Norway er en av de operatørene som gjennomfører flest flytimer per år med denne maskinen. Selskapet utfører flygninger fra Stavanger, Bergen, Brønnøysund og Hammerfest.

For mer informasjon, kontakt:

Renee De Jong
Area Manager Norway, Bristow Norway
Email: Renee.De.Jong@bristowgroup.com

Bristow Norway AS er et norsk aksjeselskap eid av Bristow Helicopters Ltd. som leverer offshore helikoptertransport og søk- og redningstjeneste til kunder innen olje- og gassindustrien. Bristow Norway AS har langsiktige kontrakter med StatoilHydro, ConocoPhillips, BP Norge, Talisman Energy Norge, Aker Exploration og Eni Norge. I tillegg utføres det offshoreflyging for en rekke mindre selskaper. Selskapet har sitt hovedkontor på Stavanger Lufthavn, Sola og har i tillegg baser i Bergen, Brønnøysund og Hammerfest.

Tags: