Statoil fornyer kontrakt med Bristow Norway

Report this content

(Sola, 19.april 2011) Helikopterselskapet Bristow Norway har fått tildelt en ny kontrakt på tilbringerflygning fra Sola for Statoil. Kontraktverdien er på over en milliard kroner, med oppstart 1. mars 2013.

Kontrakten er en fornyelse av en eksisterende kontrakt Statoil har med Bristow Norway for to store Sikorsky S-92 helikoptre. Kontrakten har en varighet på fem år med opsjon på forlengelse på opptil tre år.

– Vi er stolte og ydmyke over at Statoil nok en gang velger Bristow Norway. Denne langsiktige kontrakten er av stor betydning for oss, og styrker vår relasjon med Statoil, sier Renee De Jong, daglig leder i Bristow Norway.

– Kontrakten sees på som en viktig del av Bristow Groups vekst og langsiktige satsing i det norske markedet og styrker vår konkurranseposisjon overfor en viktig kunde, sier William E. Chiles, President and Chief Executive Officer.

Bristow Norway er et av landets største selskaper på helikopterflyving ut til norsk kontinentalsokkel. Fra 2012 vil selskapet fly for Statoil fra Sola, Bergen og Hammerfest. I september i fjor åpnet Bristow Norway en ny 3528 kvadratmeter stor hangar på Sola hvor Bristow Norway blant annet gjennomfører alt tungt vedlikehold av Bristow-gruppens S-92 helikoptre.

For ytterligere informasjon, kontakt:

Renee De Jong
Area Manager Norway, Bristow Norway
Email: Renee.De.Jong@bristowgroup.com

Bristow Norway AS er et norsk aksjeselskap eid av Bristow Helicopters Ltd. som leverer offshore helikoptertransport og søk- og redningstjeneste til kunder innen olje- og gassindustrien. Bristow Norway har langsiktige kontrakter med Statoil, ConocoPhillips, BP, Talisman, Det norske, Eni og Marathon. I tillegg utføres det offshoreflyging for en rekke andre selskaper på ad hoc basis. Selskapet har sitt hovedkontor på Stavanger Lufthavn, Sola og har i tillegg faste baser i Bergen,og Hammerfest.

Tags: