Den første Can-Am Spyder roadster triller av produksjonslinjen i Valcourt, Canada.

Report this content

Valcourt, Québec, Canada, 14. September 2007 – I dag markeres starten på en ny æra for BRP. Deres første rene vei-kjøretøy, 2008 Can-Am™ Spyder™ roadster, trillet av produksjonslinjen i Valcourt, Québec.

Et trehjuls kjøretøy (to foran og et bak). Spyder roadster tilbyr prestasjonen til en tradisjonell motorsykkel sammen med roen fra en kabriolet. Kraften er gitt av en Rotax® 990 V-Twin motor produsert av BRP Rotax, firmaets Østerriske avdeling, og en verdensleder i motorutvikling.

"Dette er en veldig viktig dag i BRPs historie," sier José Boisjoli, president og CEO, BRP. “Våre ansatte verden over har mye å være stolt av når vi bringer dette produktet til markedet, som er et sant paradigmeskift, et komplett nytt og unikt kjøretøy, et som vil omdefinere roadster kategorien. Can-Am Spyder roadster er enda en vitneforklaring på BRPs lidenskap for innovasjon og for motorsport industrien," la han til.

Lanseringen i februar 2007 var etterfulgt av en målbevisst markedsføringskampanje både i Nord-Amerika og Europa, noe som gav potensielle kunder muligheten til å kjøre den nye roadsteren.

"Siden dens offisielle avdukingen har Spyder vært et hett tema blant motorsportentusiaster, nykommere til åpen-vei kjøring, og media verden over. I dag har mer enn 20,000 forbrukere prøvd Can-Am Spyder roadster i 11 amerikanske stater, fire kanadiske provinser og åtte europeiske land.," konkluderer Boisjoli.

De første enhetene vil leveres til utvalgte forhandlere i Nord Amerika i oktober, mens det internasjonale markedet vil motta deres i starten av 2008.

I 2008 vil BRP bevise sin "go-to-market" strategi og lansere Can-Am Spyder roadster til ca 20 flere amerikanske stater, noen flere kanadiske provinser og 15 land i Europa, Sør-Amerika, Asia og Midtøsten. Roadsterens verdenslansering skal være fullført innen de neste to til tre år.

Den første Spyder roadster som triller av produksjonslinjen i Valcourt vil leveres til Jay Leno, en velkjent samler og restaurerer av æra-definerende biler og motorsykler, spaltist i Popular Mechanics Magazine, og vert i det amerikanske TV-programmet The Tonight Show.

Bombardier Recreational Products Inc. (BRP), er et privateid firma. Det er verdensleder innen design, utvikling, produksjon, distribusjon og markedsføring av motoriserte rekreasjonskjøretøy. Dets portefølje av varemerker og produkter inkluderer: Ski Doo® og Lynx™ snøscootere, Sea Doo® vannscooter og sportsbåter, Evinrude® og Johnson® outboard motorer, direkte-insprøytnings teknologier slik som Evinrude E TEC®, Can Am™ ATV og roadstere, så vel som Rotax® motorer og go-karter.

Et bilde av denne milepælen er tilgjengelig på www.brp.com.

www.brp.com
www.can-am.brp.com

®, TM og BRP logoen er varemerker under Bombardier Recreational Products Inc. Eller deres avdelinger.