Ski-Doo REV-XP 2008-modeller

Report this content

Valcourt, Québec, 22. februar 2007; BRP har i dag offentliggjort en forproduksjon av Ski-Doo® 2008 snøscootere til sin salgsorganisasjon i Nord-Amerika. Snøscooterne har det helt nye REV_XP chassiset. MX Z™ 800 og Summit™800 er i dette tilfellet bygd om, for å gi organisasjonen mulighet til å oppleve disse revolusjonerende nye snøscooterne under deres vårkampanje i april 2007.

Begge versjonene har Rotax® 800R PowerT.E.K motorer på 151 hk – den kraftigste motoren i både 800ccm og 900ccm klassene.

REV-XP chassiset innebærer en total rekonstruksjon. Nesten hver del er rekonstruert for bedre prestasjon og lettere vekt, hvilket har resultert i maskiner som er fra 18 til mer enn 72 kilo lettere enn tilsvarende modeller hos konkurrentene. I tillegg gjør førerposisjonen til at man får 20 cm ekstra benplass, for både mer kraftfull og mer avslappende kjøring.

Et flertall av Ski-Doo ® modellene vil bli bygget på dette innovative chassiset.

BRP, et privateid selskap, er verdensledende innen design, utvikling, produksjon, distribusjon og markedsføring av motoriserte fritidskjøretøy. Deres portefølje av varemerker og produkter inkluderer: Ski Doo® og Lynx™ snøscootere, Sea Doo® vannscooter og sportsbåter, Johnson® og Evinrude® utombordsmotorer, direkteinnsprutningsteknikker som Evinrude® E TEC®, Can Am™ firhjulinger og roadsters, Rotax®-motorer og go-carts.

®, TM BRP-logoen er varemerker tilhørende Bombardier Recreational Products Inc. eller deres datterselskap. ‡ Alle andre varemerker tilhører sine respektive eiere.
For informasjon:
Om selskapet Om produktet:
Roar Pedersen, Adm.Dir Tor Isaksen, Commercial Product Manager ,Ski-Doo
BRP Norway AS BRP Norway AS