Brynild runder 110 år og inviterer til feiring

Report this content

PRESSEINVITASJON Brynild runder 110 år og inviterer til feiring I 1895 etablerte Hans Petter Brynildsen Fredrikstad Mineralvandfabrikk, og la dermed grunnlaget for Brynildsens Fabrikker. Nå er vi 110 år og en av landets største godteprodusenter. Vi er i vårt jubileumsår Norges største eksportør av godterier og står for mer enn 90 prosent av Norges totale eksport av sukkervarer. Dette skal vi markere og du er velkommen: Onsdag 11.mai markerer vi vår fødselsdag i Mega Torvbyen, Fredrikstad. Brynild vil presentere sine jubileumsaktiviteter og fortelle hvordan hele Norge skal ta del i bursdagsfeiringen. Hos oss går det i 110, og det vil også jubileumsaktivitetene bære preg av Vel møtt til en annerledes bursdagsfeiring For ytterligere informasjon om arrangementet kontakt Flemming Andreassen, produktsjef i Brynild Salg, tlf 69 30 51 58 eller 99 42 74 66 Brynild Gruppen er et av Norges største familieeiede næringsmiddelkonsern med røtter helt tilbake til 1895. I dag er selskapet Norges største eksportør av godterier og står for mer enn 90 prosent av Norges totale eksport av sukkervarer. Gruppen består av åtte operative selskaper med aktivitet innen produksjon, import, salg og markedsføring av sjokolade- og sukkervarer, nøtter og sjømat. Morselskapet Brynildsens Fabrikker AS er 100% eiet av Brynildsen-familien. Gruppen har de siste årene hatt sterk vekst. Netto omsetning i 2004 vil bli ca. 1 milliard kroner. Antall sysselsatte er ca. 470. ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no