Avtale mellom BWG Homes ASA og Mestergruppen AS

Disse boligene produseres som moduler i BWG Homes fabrikkanlegg i Sverige, og vil bli markedsført av Mestergruppens medlemmer som deres "private brand".

- Dette er et produkt vi har stor tro på. Avtalen med en profesjonell og velrenommert aktør som Mestergruppen og deres medlemmer underbygger at det er etterspørsel i Norge etter standardiserte, kostnadseffektive boliger. For BWG Homes konsernet vil dette være en viktig utvidelse av våre salgskanaler, og vi får utnyttet produksjonskapasiteten i vår svenske virksomhet, sier konsernsjef Lars Nilsen i BWG Homes ASA.

- For Mestergruppen er avtalen svært viktig. Våre egne huskonsepter Mesterhus og Systemhus er i dag skreddersøm i høy kvalitet. Nå får kjedenes medlemmer tilgang til salg av et mer ferdig utviklet produkt, men med fortsatt den høye tekniske kvaliteten som vi er kjent for. Rimelige boliger med kort byggetid, høy kvalitet og lavt energiforbruk vet vi er etterspurt i markedet. Hustypene vil spesielt passe for førstegangsetablerere og alle som er opptatt av å spare penger på oppvarming, sier Lars Øberg, styreleder i Mestergruppen AS.

Om Mestergruppen AS
Mestergruppen AS er en av landets største aktører i byggebransjen, med forretningsområder innen kjededrift boligbygging (Mesterhus og Systemhus), kjededrift byggevareutsalg (Byggeriet), byggevarehandel, prosjekteringskompetanse og tomteutvikling. Mesterhus og Systemhus har henholdsvis 151 og 65 medlemsbedrifter rundt i landet. Byggeriet har 100 utsalg.

Gruppen omsatte i 2008 for over 2 milliarder kroner, mens den totale sisteleddsomsetningen for alle tilknyttede selskaper utgjorde ca. 6 milliarder kroner. Mestergruppen AS har hovedkontor på Bryn i Oslo.

Om BWG Homes
BWG Homes utvikler, selger og bygger boliger i Norden. Konsernet eier merkevarene Block Watne og Hetlandhus i Norge, Myresjöhus og SmålandsVillan i Sverige. BWG Homes leverer årlig over 2 000 nye boliger gjennom egne boligprosjekter og til kunder med egen tomt. BWG Homes har ca 830 ansatte. Omsetning i 2008 var på 3,2 milliarder kroner. BWG Homes ASA er notert på Oslo Børs.

Adm. direktør Morten Bjerke, Mestergruppen AS, tel: +47 994 07 926
Konsernsjef Lars Nilsen, BWG Homes ASA, tel: +47 23 24 60 00.