BWG Homes ordreinngang februar 2008

(Oslo 3. mars 2008) BWG Homes ASA hadde en samlet netto ordreinngang i februar på NOK 327,5 millioner mot NOK 382,5 millioner i februar 2007, en reduksjon på 14,4 prosent. Netto ordreinngang i februar for segment Norge var NOK 179,3 millioner (177,8 millioner), opp 0,8 prosent. Netto ordreinngang i februar for segment Sverige var NOK 148,2 millioner tilsvarende SEK 174,6 millioner (NOK 204,7 millioner, tilsvarende SEK 232,6 millioner), ned 27,6 prosent.

Samlet netto ordreinngang per februar 2008:
BWG Homes ASA: NOK 565,3 millioner, ned 8,8 prosent, Segment Norge: NOK 277,1 millioner, opp 6,1 prosent, Segment Sverige: NOK 288,2 millioner, tilsvarende SEK 340,6 millioner, ned 19,6 prosent.

Se også oversikt per måned på http://www.bwghomes.no/no/Investor-Relations/Finansiell-info/Ordreinngang/ og vedlagte grafiske oversikt "Ordreinngang per måned" fra 2006 til dato.

Konsernsjef Lars Nilsen, +47 23 24 60 00
Finansdirektør Ketil Kvalvik, +47 23 24 60 42, +47 907 71 315

BWG Homes utvikler, selger og bygger boliger i Norden. Konsernet omfatter i dag merkevarene Block Watne i Norge, Myresjöhus og SmålandsVillan i Sverige. BWG Homes selger og bygger boliger gjennom egne boligprosjekter og for kunder med egen tomt. Som en ledende boligbygger i sine markeder, leveres det årlig mer enn 2 500 nye boliger. BWG Homes har 1 360 ansatte. Proforma omsetning i 2007 var på vel 3,3 milliarder kroner.

BWG Homes ASA er notert på Oslo Børs under symbolet BWG.
www.bwghomes.no