Pressemelding - Fortvil ikke: - Sydenvarmen kan kjøpes

Report this content

Pressemelding - Fortvil ikke: - Sydenvarmen kan kjøpes (Oslo, 23. juni 2004) Er du lei av den norske forsommeren med uberegnelig vær og kjølige kvelder? Har det blitt lite grilling på terrassen og dårlig utnyttelse av de nye hagemøblene? Har du ikke fått billett til varmere strøk? Fortvil ikke, nå kan du nemlig kjøpe deg sydenvarme for en billig penge. Løsningen kan nemlig være en gassdreven terassevarmer. Og fordelen av alt; - du trenger ikke sprenge hele feriebudsjettet på å anskaffe deg en. Gassdrevne terassevarmere har blitt betydelig billigere og er mer anvendelige enn tidligere. Mangfoldet er stort, så det er bare å velge og vrake i ulike prisklasser og størrelser. Alt tilpasset ditt behov, enten det er til balkongen, hagen, terrassen eller til hytta. Gassdrevne terassevarmere har også blitt enklere å mer sikre i bruk. Glem fyrstikker som vanskelig tar fyr eller knoting med lighter. Kun et trykk på tenneren er alt som skal til for å få en lang og sydenvarm sommer på terrassen. - Dette er helt klart varme for folk flest. Dagens terrassevarmere er blitt både billigere, sikrere og ikke minst mer effektive og dermed billigere i drift. En bordmodell koster fra 1000 kroner, mens de største søylevariantene koster fra 1500 og oppover, forteller Kjetil Skogly, marketingsjef hos Byggmakker. Sikre i bruk De moderne terrassevarmerne er sikre i bruk. De tennes ved et trykknappsystem og er utstyrt med sikkerhetsfunksjoner. Det er også viktig å presisere at terrassevarmeren er beregnet for utebruk og kravet til plassering er at det skal være minimum en halvmeter frigang fra selve varmekilden. I tillegg bør bordmodellene ha veltesikring og sikkerhetsnett rundt brenneren. De fleste modellene er også utstyrt med varmeregulering. - Det er kraftige varmekilder vi her snakker om. De største modellene gir opp til 15 000 watt, mens de minste bordmodellene gir opp til 5 000 watt. Den kraftige varmen kommer fra den blå flammen som gassen gir og dette er den varmeste flammetypen som finnes, opplyser Kjetil Skogly. For ytterligere informasjon: Kjetil Skogly, Marketingsjef Tlf: +47 64 91 40 35, Mobil: +47 913 60 352, e-post: kjetil.skogly@norgros.no Byggmakker er Norges største byggevarekjede. De 138 utsalgene over hele landet står for 22 prosents markedsandel. 20 utsalg eies av Byggmakker Norgros som også er kjedesentralen i Norge. Selskapet utvikler, forvalter og driver lønnsomme kjedekonsepter innen byggevarer mot det private og profesjonelle markedet i Norge. Byggmakker Norgros hadde i 2003 en omsetning på over 3 milliarder kroner, og sysselsatte totalt 446 personer. Byggmakker kjeden samlet omsatte i 2003 for nesten 6 mrd kroner og sysselsetter om lag 2700 personer i dag. www.byggmakker.no www.norgros.no ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no