Byggmax ansetter 54 personer – hvorav 6 i Drammen

Byggmax forsetter å vokse, og for å kunne møte det økte trykket i vår- og sommersesongen ansetter nå kjeden 54 nye personer i Norge, hvorav seks i Drammen. Ansettelsene gjelder alle Byggmax’ butikker i Norge, fra Kristiansand til Trondheim. Siden Byggmax etablerte seg i Norge i 2007, har kjeden åpnet 16 varehus her i landet. I Drammen holder Byggmax til i Dråpen 19.

-Vi opplever en sterk vekst, både i eksisterende butikker og gjennom nyetableringer. Vår og sommer er høysesong for oss, og vi trenger derfor ekstra bemanning, sier administrerende direktør i Byggmax, Magnus Agervald.

Nordmenns interesse for oppussing og renovering ser ut til å holde seg, og i løpet av april skyter oppussingstrenden ytterligere fart, og byggevarebransjen går inn i sin høysesong. Da skal terrasser bygges, uteboder settes opp og husvegger males.

-Vår forretningsidé – å spare penger sammen med våre kunder – er noe mange mennesker setter pris på i både gode og dårlige tider. At vi nå kan bidra til at flere unge får mulighet til å jobbe, er noe vi syns er svært gledelig, sier Agervald.

Byggmax har rundt 100 ansatte i Norge. En gjennomsnittsbutikk hos Byggmax har mellom fire og seks ansatte, og i høysesongen øker staben med mellom én og fem ansatte per butikk. I fjor åpnet Byggmax fem butikker i Norge, og i løpet av 2011 planlegger kjeden å åpne 12-15 butikker i Norge, Sverige og Finland. Først ute i Norge er Lillehammer som åpner sitt nye byggvarehus rundt 1. juli. Byggmax er med dette den raskest voksende byggvarekjeden i Norge og har siden starten i 1993 åpnet 73 butikker.

Lave priser

I løpet av 2010 gikk Byggmax seirende ut av flere ulike prisundersøkelser. Blant annet konstaterte ”TV2 hjelper deg” i fjor vår at Byggmax var billigst når materialer til en 20 kvadratmeters terrasse skulle kjøpes inn. Også Fedrelandsvennens pristest som ble publisert i august, viste at Byggmax kom klart best ut når det ble sammenlignet priser i fire ulike byggevarekjeder.

Her ansetter Byggmax i Norge:

Sted Antall
Abildsø 5
Bærum 3
Drammen 6
Fredrikstad 3
Gjøvik 3
Hamar 4
Haugesund 3
Kongsvinger 4
Kristiansand 1
Lillehammer* 5