Byggmax åpner butikk i Sverige – viser frem ny logo

Byggmax åpnet i dag portene til en ny butikk i Stenungsund. Dette er kjedens 151. butikk i Norden, og på fasaden ser man en oppdatert logo.

– Våre kunder kjenner oss selvsagt igjen, men vi har tatt et steg inn i en ny epoke og modernisert uttrykket vårt. Vi vil gjenspeile varemerkets posisjon og vise at vi står for valuta for pengene, sier Emelie Gessner, markedssjef i Byggmax.

Byggmax har samarbeidet med designbyrået Lynxeye Studios i arbeidet med å oppdatere den grafiske profilen. Varemerket har høy kjennskap i hele Norden og man har blant annet valgt å beholde den gule og røde fargen. Lanseringen av ny logo og profil skjer i dag og i forbindelse med åpningen i Stenungsund, men implementeringen vil skje langsomt og kostnadseffektivt.

– Vi har mer enn 150 butikker og kan ikke bytte ut alt over natten. Overgangen vil skje suksessivt, sier Gessner.

Stenungsund er byggevarekjedens 151. butikk i Norden og den 19. som er åpnet i år. Tidligere i år er det åpnet butikker i blant annet Södertälje, Karihaugen og Riihimäki.

Byggmax selger byggevarer for alle hjemmets prosjekter. Trevirke, gulv, gips, sement, vinduer, dører og maling som passer alle hjemmefiksere uansett nivå. Byggmax vil at alle skal ha råd og mulighet til å virkeliggjøre sine byggedrømmer. Ut over de fysiske butikkene er det en svært populær nettbutikk på byggmax.no – med et omfattende sortiment og levering direkte til døren.

Byggmax inngår i Byggmax Group sammen med Skånska Byggvaror og Buildor AB. Konsernet omsatte for 5,3 milliarder kroner i 2017 og Byggmax Group har vært notert på Nasdaq siden 2010.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Emelie Gessner, Marknadschef, Mobil: 0761-19 00 59, E-post: emelie.gessner@byggmax.se

Om Byggmax:

Byggmax Group inkluderer Byggmax, Skåne Byggvaror og Buildor AB. Konsernet hadde en omsetning på 5,2 milliarder svenske kroner i 2016. Byggmax har i dag 100 butikker i Sverige, 40 i Norge og 11 i Finland. Siden starten har forretningsideen til Byggmax vært at det skal være det beste og det billigste alternativet når kunden skal kjøpe bygningsmaterialer av god kvalitet. Byggmax har et såkalt drive-in system i alle sine varehus slik at kundene kan ta bilen med inn og laste på varene direkte. Dette gjør det enkelt og effektivt for kunden å handle, fremfor alt hva gjelder tyngre byggevarer. Byggmax ble notert på Stockholmsbørsen i juni 2010.

Tags: