Byggmax åpnet nytt varehus i Elverum

Gjør-det-selv kjeden Byggmax åpnet i dag varehus i Torolf Storsveens veg 19.

Byggmax brdgrd

– Dette er en flott dag ikke bare for Byggmax, men for alle hjemmefiksere i Elverum. Det er få byggevarekjeder som retter seg mot privatmarkedet som oss. Mens de store proffkjedene kniver om rabatter til håndverkerne så gir Byggmax derimot samme lave prisen til alle, og det er jeg helt sikker på at alle hjemmefiksere blir ekstra glade for, sier Jørn Anzjøn, butikksjef på Byggmax Elverum.

Varehuset på Elverum blir Byggmax’ 44. varehus, og det er spesielt de tyngre byggevarene som Byggmax satser på.

– Elverum er jo på mange måter skoghovedstaden på Østlandet, og det passer bra med vårt fokus på tunge byggevarer. Vi vant en knusende seier i VGs pristest på terrassebord i fjor sommer, og den posisjonen tenker vi å beholde. Vi går faktisk så langt om å gi prisgaranti, ikke bare på samme vare, men også på tilsvarende vare. Det er vi så vidt jeg vet alene om, forteller Jørn.

Byggmax Elverum tar i bruk en stor kaldhall som del av en enda større drive-in. Her er blant annet alt av uimpregnert trevirke under tak.

– Jeg er spesielt fornøyd med den nye drive-in løsningen vår hvor kundene raskt og enkelt kjører inn og laster bilen med de byggevarene de vil ha. Drive-in i kombinasjon med klikk-og-hent løsningen på nett er en klar kundefavoritt, spesielt under korona, sier Jørn.

Mye på nett

Nettbestillingene hos Byggmax har skutt i været med 50 prosent. «Klikk og hent» er spesielt populært. Med klikk og hent bestiller du på nett og henter i butikk, og det er kanskje ikke så rart at funksjonen har vært ekstra populær i byggevarehandelen det siste halvåret. Kjeden har også gitt gratis hjemkjøring til alle over 70 år under korona.

– Vi merker spesielt at «Klikk og hent» bestillinger har gått i taket. Med klikk og hent plukker butikken alle varene kunden har funnet frem til på nett, hvorpå kunden henter det i butikken, sier Jørn.

Stor pågang av søkere

Byggmax er allerede en populær kjede i Elverum, i alle fall etter jobbsøknadene å dømme.

Vi har fått inn utrolig mange søknader på de 4 faste stillingene her ved Byggmax Elverum. Det er helt tydelig for oss at dette er en kommune som liker hjemmefiksing. Nå gleder vi oss til noen flotte påskedager her på varehuset, påske er nemlig høysesong for hjemmefiksing, forteller Jørn.

Også ordføreren i Elverum ønsker det nye varehuset velkommen.

– Mer næringsvirksomhet og flere arbeidsplasser på Elverum er gode nyheter. Det er flott at Byggmax holder hjulene i gang og åpner som planlagt. Når innbyggerne stort sett holder seg hjemme er det godt for kropp og sinn å ha noen oppussingsprosjekter gående, sier Lillian Skjærvik, ordfører i Elverum kommune.

For ytterligere informasjon, ta kontakt med:

Mikael Bengtsson, Norgessjef Byggmax
Mobil: +46 76 119 14 17
E-post: mikael.bengtsson@byggmax.se

Byggmax tilbyr byggematerialer og gjør-det-selv-produkter av høy kvalitet til beste pris, på en enkel og god måte. Uansett budsjett eller tidligere erfaring, gir vi kundene våre kunnskap og selvtillit til å fullføre sine byggedrømmer. Med en velfungerende netthandel og over 170 butikker i Sverige, Norge og Finland er Byggmax en av Nordens ledende detaljhandelskjeder innen bygg- og gjør-det-selv-produkter. Konsernet omsatte for 6,8 milliarder kroner i år 2020 og har vært notert på Nasdaq siden 2010.