Byggmax ekspanderer – åpner i Grimstad sommeren 2020

Byggmax, som er et av Nordens største byggevareselskaper, åpner ny butikk i Grimstad sommeren 2020. Butikken vil ligge i Bergemoveien 42 med et totalt butikkområde på 7 500 kvm. Rekruttering er i full gang og vil gi 4-5 ansatte, pluss ekstra personale i høysesong.

Nå gleder vi oss veldig til å åpne i Grimstad. Det kommer til å bli fantastisk fint å få en avlastningsbutikk for Arendal som er et av våre flaggskip og som gjør det meget bra. Kunder i Grimstad vil nok sette pris på kortere vei til billige byggevarer. I Grimstad blir det en moderne butikk, bygget for Byggmax med moderne fasiliteter for kunder så vel som ansatte, sier Espen Nicolaisen, regionssjef i Byggmax.

Butikken har et areal på 460 kvm og har en kaldhall på 800 kvm. Hele butikkområdet er på 7 500 kvm.

Byggmax er fra før etablert med 42 butikker i Norge og ønsker å videreutvikle markedet ytterligere. Målsettingen er å ekspandere og gjøre Byggmax butikker tilgjengelig for publikum over hele landet.

Vi ønsker å være landsdekkende og derfor er Grimstad viktig for oss. Vi er allerede i Kristiansand og Arendal, og vi setter med dette vårt fotavtrykk på viktige byer på Sørlandet. Butikken i Grimstad vil kunne gi god avlastning for butikken i Arendal, da vi merker at mange kommer fra Grimstad til Stoa for å handle, sier Espen Nicolaisen.

Mye for pengene

Byggmax selger byggevarer til alle type prosjekter i hjemmet. Trevirke, gulv, gips, sement, vinduer, dører og maling som passer for alle hjemmefiksere uansett nivå. Byggmax vil at alle skal ha råd og mulighet til å realisere sine byggedrømmer. Utover de fysiske butikkene er det en svært populær nettbutikk på byggmax.no – med et omfattende sortiment og levering direkte til døren.

For ytterligere informasjon, ta kontakt med:

Espen Nicolaisen, Regionsjef
E-post: espen.nicolaisen@byggmax.no

Byggmax er bestående av Byggmax, Skånska Byggvaror og Buildor. Konsernet hadde en omsetning på 5,2 milliarder svenske kroner i 2019 og Byggmax Konsernet er notert på Nasdaq siden i 2010.

Byggmax ble først etablert i 1993 og har for tiden med 109 butikker i Sverige, 42 butikker i Norge og 10 i Finland. På Byggmax hjemmeside finnes hele sortimentet tilgjengelig, samt et omfattende utvalg bestillingssortiment.

Siden begynnelsen har Byggmax forretningside vært å være det beste og billigste alternativ for forbrukerne som ønsker å kjøpe byggevarer med av god kvalitet. Byggmax har et drive-in system i alle sine butikker, slik at kundene kan ta bilen og losse sine varer direkte Dette gjør det enkelt og effektivt for kundene å handle, spesielt tyngre byggevarer.

Tags: