Byggmax har åpnet ny butikk i Grimstad

Byggmax åpnet i dag en ny butikk på Bergemoveien 42 i Grimstad. Syv personer har blitt ansatt og totalt har Byggmax nå 44 butikker i Norge.

–  Nå som mange tilbringer en større del av tiden hjemme kan det være skjønt å se over hjemmet litt ekstra og sysselsette seg selv med et lite byggeprosjekt. Vi ønsker at det skal være mulig for alle å gjennomføre sine byggedrømmer og tror at vårt konsept med lave priser på gode byggevarer gjør dette mulig for flere, sier Mikael Bengtsson, landssjef for Byggmax Norge.

Byggmax følger Folkehelsemyndighetenes anbefalinger og gjør alt for å skape et så trygt butikkmiljø som mulig. Noen eksempel på Byggmax-tiltak er:

• Gratis hjemleveranse til alle kunder over 70 år
  • Mulighet for hjemkjøring eller opphenting av ferdigplukkede byggevarer i butikk
  • Mulighet til håndvask i alle varehus
  • Skilt og avstandsmarkeringer i butikker for å holde avstand
  • Strenge regler til personalet om å holde seg hjemme ved det minste forkjølelsessymptom
  • Forsterkede retningslinjer gjeldende håndhygiene og rengjøring

Byggmax selger bygningsvarer som trevirke, gulv, gips, sement, vinduer, dører og maling til både profesjonelle og hobbysnekkere. Byggmax har et enkelt selvbetjeningskonsept der kundene kjører bilen rett inn i butikken og selv laster varene direkte over i bilen. Det gjør at behovet for bemanning i butikken reduseres og kundene sparer penger. I tillegg kjøper Byggmax inn varer i store kvanta og til gunstige priser, noe som igjen kommer kundene til gode.

For ytterligere informasjon, ta kontakt med:

Espen Nicolaisen, Regionsjef
E-post: espen.nicolaisen@byggmax.no

Byggmax er bestående av Byggmax, Skånska Byggvaror og Buildor. Konsernet hadde en omsetning på 5,2 milliarder svenske kroner i 2019 og Byggmax konsernet har vært notert på Nasdaq siden i 2010.

Byggmax ble først etablert i 1993 og har for tiden med 113 butikker i Sverige, 44 butikker i Norge og 10 i Finland. På Byggmax hjemmeside finnes hele sortimentet tilgjengelig, samt et omfattende utvalg bestillingssortiment.

Siden begynnelsen har Byggmax forretningside vært å være det beste og billigste alternativ for forbrukere som ønsker å kjøpe byggevarer av god kvalitet. Byggmax har et drive-in system i alle sine butikker, slik at kundene enkelt kan ta bilen og losse sine varer direkte. Dette gjør det enkelt og effektivt for kundene å handle, spesielt tyngre byggevarer.

Tags: