Byggmax satser i Mandal

Byggevarekjeden Byggmax bekrefter etablering i Mandal. Planlagt åpning for det nye varehuset er mars 2023.

Byggmax åpner over 4 mål med byggevare på Jåbekk Øst. Selve varehuset og kaldhallen er 1 348 kvadratmeter stort.

- Vi gleder oss stort til å åpne i Mandal. Beliggenheten er helt perfekt for Byggmax med kort vei for både hytteeiere og mandalitter. Nå gleder vi oss til å åpne i Norges sydligste by, sier Frederik Staudt som er regionssjef i Byggmax.

Byggevarekjeden Byggmax har spesialisert seg på billige byggevarer til hjemmefiksere og har de siste årene scoret bra på lokale og nasjonale pristester.

- Det er ingen tvil om at nordmenn elsker å pusse opp både hjemme og på hytta. Vi har allerede fire butikker i Agder og fått god mottagelse. Nå gleder vi os skikkelig til å bli bedre kjent med mandalittene, sier Niklas Hamberg som er Norgessjef i Byggmax.

Byggevarekjeden for hjemmefiksere
Byggmax er en av få kjeder i byggevarebransjen som satser på hjemmefikseren. Nesten alle de andre store byggevarekjedene retter seg mest mot håndverkere og proff-markedet, med egne rabattavtaler og dyre medlemskap. Byggmax henvender seg derimot bevisst mot det private markedet.

- I Byggmax er vi på hjemmefikseren sitt lag. Vi synes det er rart at en hjemmefikser må betale 100 kroner for en hammer, mens en proff skal betale 50. Slikt gir ikke mening for oss her i Byggmax. For mens de store byggevarekjedene i Norge prioriterer håndverkere og proff-markedet, satser vi på hjemmefikseren. Vi setter ikke prisene etter hva leverandørene tar betalt, vi setter prisen for å alltid være billigst. Derfor får alle den samme lave prisen hos oss, forteller Niklas Hamberg.

Norgessjefen registrerer at flere og flere har fått øynene opp for små hobbyprosjekter i hjemmet. Med åpningen av kjedens 45. varehus i Mandal får enda flere muligheten til å realisere byggedrømmen uten å betale for mye.

- Konkurransen i Mandal tilspisser seg med flere etableringer av større og mindre byggevarekjeder. Det er vi i Byggmax glad for! Vi jobber steinhardt for at både små og store prosjekter skal være så billig som mulig. Byggmax er best i bransjen på prisgaranti. Hvis du har kjøpt noe hos Byggmax, og en lokal konkurrent setter ned prisen inntil syv dager senere, så gir Byggmax deg tilbake 110% av prisforskjellen. Det tror jeg kommer innbyggerne i Mandal til gode, avslutter Niklas Hamberg.

Vil ansette lokalt
Byggmax sitt mål er å rekruttere medarbeidere fra nærområdet, og vil ha behov for flere ansatte i høysesong.

- Vi går straks i gang med å rekruttere. Byggmax ønsker alltid å være med å bygge lokalsamfunnet med mer enn planker og spiker. Vi er av de få stedene du kan komme med to never og god arbeidslyst, og jobbe deg opp i systemet. Rundt om i landet har vi flere butikksjefer som har kommet inn via arbeidstrening. Gode trygge arbeidsplasser i et godt arbeidsmiljø er kanskje vårt viktigste bidrag til samfunnet. Vi er ikke så opptatt av lang erfaring, men er på utkikk etter noen som ønsker å lære og utvikle seg i systemet. I andre varehus har vi hatt et godt samarbeid med NAV, og vi skal undersøke mulighetene for tilsvarende samarbeid i Mandal, forteller Frederik Staudt.

Utleier Helge Aasli i God Driv er strålende fornøyd med at Byggmax har valgt å etablere seg i Mandal.

- Byggmax blir et veldig fint tilskudd til området. Vi jobber med å få på plass flere gode konsepter som utspiller hverandre godt, og gleder oss til at Byggmax åpner dørene for alle hobby- og proffsnekkere i Mandal, forteller prosjektleder Helge Aasli i God Driv.

For ytterligere informasjon, ta kontakt med:

Niklas Hamberg, Norgessjef Byggmax
Mobil: +46 761 19 00 28
E-post: niklas.hamberg@byggmax.se

Byggmax tilbyr byggematerialer og gjør-det-selv-produkter av høy kvalitet til beste pris, på en enkel og god måte. Uansett budsjett eller tidligere erfaring, gir vi kundene våre kunnskap og selvtillit til å fullføre sine byggedrømmer. Med en velfungerende netthandel og over 170 butikker i Sverige, Norge og Finland er Byggmax en av Nordens ledende detaljhandelskjeder innen bygg- og gjør-det-selv-produkter. Konsernet omsatte for 6,5 milliarder kroner i år 2020 og har vært notert på Nasdaq siden 2010.