Byggmax venter massiv pågang i vinterferien

Byggmax er klar for stor pågang i vinterferieukene da flere vil tilbringe ferien hjemme i år.

Mange legger alternative ferieplaner i år, og mange holder seg hjemme. Byggmax tror ikke at nordmenn vil sitte på latsida av den grunn, men nok en gang snu den kjedelige situasjonen til noe positivt og fylle tiden med hjemmefiksing og vedlikehold.

– Hjemmetid er fiksetid. Vi ser at mange går i gang med små og store prosjekt i feriene nå. Tilbakemeldingene vi får er at mange synes hjemmefiksing er en fin måte å aktivisere både store og små. Prosjektene gjør hjemmet hyggelig, og når de er ferdig har familien et unikt minne om hva de sammen fikk til, sier Mikael Bengtsson, Norgessjef i Byggmax.

Hjemmefikser-året 2020

Hjemmekontor og nedstenging har satt sitt preg på livet, også for hjemmefikserne. Folk er mye mer hjemme og ser ting de burde og skulle ha fikset. Alle vi som jobber med byggevare har merket at folk er mer hjemme nå, men kanskje spesielt vi i Byggmax som satser spesielt på hjemmefikseren.

– Vi har jobbet hardt for å tilrettelegge for situasjonen vi til enhver tid befinner oss i. Vi har hatt gratis hjemlevering til alle over 70 samt flere tilpassede «klikk og hent»-varianter. Likevel er den største forskjellen vi har gjort i samfunnet i år å hjelpe Norges mange hjemmefiksere å gjennomføre prosjektene sine. Det er sunt for både kropp og sjel å ha noe å henge fingrene i, sier Bengtsson.

Milliardvekst

Byggmax har hatt en økning i nettbestillinger på 50 prosent i 2020. Nettbestillinger gjelder både hjemlevering og klikk og hent, som alle de 43 varehusene tilbyr. Konsernet har totalt økt omsetningen med over en milliard fra 2019 til 2020. Mye tyder på at hjemmefiksingen vil fortsette også i 2021, ikke bare på grunn koronatiltak, men fordi nordmenn har fått maling på tann.

– Fikseånden er over landet og folk har fått smaken av å gjøre prosjekter hjemme. Omsetningen vår tyder på at hjemmefikserne opplever ny mestring i stadig større prosjekter. Under nedstengingene i høst og vinter har vi merket at folk ønsket å gjøre det fint og hyggelig inne og ute, med rekordtall på salg av ved, gulv og maling. Til sommeren tror vi større prosjekter står for tur, forteller Bengtsson.

For ytterligere informasjon, ta kontakt med:

Mikael Bengtsson, Norgessjef Byggmax
Mobil: +46 76 119 14 17
E-post: mikael.bengtsson@byggmax.se

Byggmax tilbyr byggematerialer og gjør-det-selv-produkter av høy kvalitet til beste pris, på en enkel og god måte. Uansett budsjett eller tidligere erfaring, gir vi kundene våre kunnskap og selvtillit til å fullføre sine byggedrømmer. Med en velfungerende netthandel og over 170 butikker i Sverige, Norge og Finland er Byggmax en av Nordens ledende detaljhandelskjeder innen bygg- og gjør-det-selv-produkter. Konsernet omsatte for 6,8 milliarder kroner i år 2020 og har vært notert på Nasdaq siden 2010.

Tags: