Byggmax vokser kraftig

Byggmax fortsetter veksten gjennom Q1 med 14,4 prosent økning sammenlignet med fjoråret. Hjemmefiksing er den nye folkesporten i Norge.

Byggmax, som henvender seg til private hjemmefiksere, kan vise til en utrolig vekst siste årene. For der de fleste andre byggevarekjeder operer med skjulte rabatter til håndverkere eller kostbare private medlemskap, så får alle samme pris hos Byggmax.

- Våren kom tidlig i år og det setter fart i norske Hjemmefiksere. I tillegg har pandemien endret vanene våre. Aldri før har nordmenn hatt så mange prosjekter på gang hjemme. Har du først gjort ett prosjekt hjemme så er terskelen mye lavere for å prøve seg på nytt. Hjemmefiksing gir mersmak, og det gjør igjen at vi som satser på hjemmefikserne vokser kraftig, sier Niklas Hamberg. Norgessjef i Byggmax.

Råvareprisene er hett tema om dagen, men det ser ikke ut til å påvirke nordmenns fikselyst stort.

- Mange snakker om økte råvarepriser om dagen, men det mange glemmer er at leverandørenes prisendring nå i april kun er en brøkdel av prisforskjellene du finner mellom de ulike byggevarekjedene. Du sparer fort mer på å sjekke rundt enn å handle etter utviklingen i råvareprisene. Dette gjelder spesielt for privatpersoner, som står uten den såkalte proffrabatten som nær alle andre byggevarekjeder i Norge opererer med. Det er skjulte rabattavtaler til håndverkere som ikke kommer hjemmefikseren til gode. Byggmax er en av få kjeder som satser på hjemmefikseren, og gir laveste pris til alle, sier Hamberg.

Byggmax har lykkes i å ta en tydelig posisjon som byggevarekjeden med lave priser.

- For tredje år på rad er Byggmax billigst i Dine Penger sin pristest på Norges mest solgte terrassebord, så nå er det en tradisjon. Jeg tar av meg hatten for markedsavdelingen som jobber steinhardt for at vi alltid skal være billigst. Vi følger alltid med på konkurrenter, og har markedets beste prisgaranti. Vi er alene om å gi prisgaranti også på tilsvarende varer av annet merke. Terrassebord og annet trevirke deles strengt inn i kvalitetsklasser. Vi selger kun nordisk virke i klasse 1, og da spiller det liten rolle om terrassebordet kommer fra Moelven eller Södra, vår prisgaranti er på ekte, sier Hamberg.

Hvis du har kjøpt noe hos Byggmax, og en lokal konkurrent setter ned prisen inntil syv dager senere, så gir Byggmax tilbake 110% av prisforskjellen.

For ytterligere informasjon, ta kontakt med:

Niklas Hamberg, Norgessjef Byggmax
Mobil: +46 761 19 00 28
E-post: niklas.hamberg@byggmax.se

Byggmax tilbyr byggematerialer og gjør-det-selv-produkter av høy kvalitet til beste pris, på en enkel og god måte. Uansett budsjett eller tidligere erfaring, gir vi kundene våre kunnskap og selvtillit til å fullføre sine byggedrømmer. Med en velfungerende netthandel og over 170 butikker i Sverige, Norge og Finland er Byggmax en av Nordens ledende detaljhandelskjeder innen bygg- og gjør-det-selv-produkter. Konsernet omsatte for 6,5 milliarder kroner i år 2020 og har vært notert på Nasdaq siden 2010.