C More Entertainment lanserer HDTV i Norden

Report this content

C More Entertainment, med varemerke CANAL+ i Norden , annonserer i dag sin lansering av en eksklusiv HDTV-kanal i september 2005. Kanalen vil fra starten tilby et eksklusivt utvalg kvalitetsfilmer, og utvides med direktesendt sport samt konserter. Kanalen vil bli tilgjengelig via distributører i markedet.

HDTV er den største nyheten i TV-bildet siden fargefjernsynet ble introdusert for mer enn 30 år siden. C More Entertainment er det første selskapet i Norden som inkluderer en HDTV-kanal i sitt betal-tv-tilbud. - Som nordisk markedsleder av premium betal-TV, er vi forpliktet til å levere de beste TV-opplevelsene til våre abonnenter. Vi håndplukker det beste innholdet og leverer dette i beste tekniske kvalitet. CANAL+ sin nye HDTV-kanal vil bli en teknisk revolusjon, og forandre fremtidens TV-hverdag for våre abonnenter, sier Marc Antoine d’Halluin, CEO for C More Entertainment AB. HDTV (High Definition Television) vil tilby krystallklare bilder med betydelig høyere oppløsning enn det eksisterende TV-formatet med 576 linjer. Informasjon om den nye HDTV-kanalen vil oppdateres løpende. For ytterligere informasjon, vennligst kontakt: Marc-Antoine d’Halluin, CEO i C More Entertainment, tlf. + 46 703 58 28 95 Tina Rolén, Nordisk PR sjef, C More Entertainment, tlf. + 46 703 58 29 62