CANAL+SPORT samler den beste sporten i en kanal

Den nordiske kanalen CANAL+SPORT, som inngår i CANAL+ pakken, endres til fire lokale sportskanaler for Norge, Sverige, Finland og Danmark. CANAL+ forbedrer kanalstrukturen og vil tilby sine abonnenter lokaltilpasset sportsinnhold, med lokale studioprogram og direktesendte kamper samlet i en rendyrket sportskanal. Nye norske CANAL+SPORT vil introduseres 10. september via CANAL+distributører.

Nå styrker CANAL+ posisjonen som den beste sportskanalen i Norden. Med eksklusive tv-rettigheter til ligaer som Premier League, Serie A, Allsvenskan, Elitserien, SM-liiga (finsk ishockey) og Tippeligaen, har CANAL+ etablert seg som den ledende betal-tv-kanalen innen sport i Norden. Endringen gir CANAL+SPORT muligheten til å samle studioprogram, direktesendte kamper og sportsmagasiner i en og samme kanal, og vil gjøre det lettere for seerne å finne sine favorittprogram. - Vi opplever en stor etterspørsel, ikke bare for internasjonal sport men også nasjonal sport blant våre abonnenter og det føles riktig å kunne presentere en ny kanalstruktur som imøtekommer disse behovene. Når vi nå samler all sport i en kanal, med unntak av kamper som spilles samtidig, vil det bli enklere for våre sportsinteresserte seere, sier Peter Harryson, nordisk sportssjef i CANAL+. For ytterligere informasjon, vennligst kontakt: Peter Harryson, nordisk sportssjef, C More Entertainment. tlf: + 46 70 358 29 83 Marc-Antoine d`Halluin, CEO, C More Entertainment, tlf: + 46 70 358 28 95