Christian Anting blir administrerende direktør i C More Entertainment

Christian Anting, Senior Vice President Digital Media i SBS, blir ny administrerende direktør (CEO) for C More Entertainment fra 5. desember. Nåværende adm.dir. (CEO) Marc-Antoine d’Halluin går videre mot nye utfordringer, noe også vise adm.dir. Helena Skåntorp har valgt å gjøre.

Rekrutteringen av Christian Anting som tar over for avtroppende Marc-Antoine d’Halluin, har skjedd internt hos SBS Broadcasting. Christian Anting har jobbet som Senior Vice President Digital Media i SBS siden juni 2004. Før dette var han Vice President Corporate Development & International Sales. I perioden januar 2000 til juli 2002 var han Vice President Corporate Affairs. Fra juli 1999 til desember 2000 var Anting Executive Assistant til CEO for Kirch Pay TV GmBH & Co og Premiere World, Tysklands ledende betal-tv-operatør. Fra juli 1997 til juli 1999 jobbet han som Senior Program Development Manager for DF1, en avdeling av Kirch Pay TV Group. Christian Anting er spansk statsborger. Marc-Antoine d’Halluin har vært administrerende direktør for C More Entertainment siden november 2003, da Baker Capital og Nordic Capital kjøpte selskapet av Vivendi. Han hadde samme stilling da SBS Group kjøpte C More Entertainment i mars 2005. Under hans ledelse har selskapet forsterket sin posisjon som det ledende betal-tv-selskapet i Norden, med en markant abonnementsøkning for kanalene som tilbyr sport og film. - Jeg er svært stolt over utviklingen C More har hatt de to siste årene. Omsetningen har vært veldig imponerende; den har vokst med tjue prosent slik at vi nå har 830 000 abonnenter. Jeg vil takke alle som har tatt del i denne suksessen og ønsker dem lykke til, sier Marc-Antoine d’Halluin. - Dette er en spennende utfordring for meg. Med min brede betal-tv-bakgrunn i et veletablert selskap kjenner jeg at jeg har mye å tilføre. Jeg vil fortsatt være en del av SBS sin mediefamilie, nå ved å lede et fremgangsrikt betal-tv-selskap mot nye mål. Jeg ser frem til å flytte til Stockholm i løpet av kort tid, og vil takke Marc-Antoine og Helena for deres betydelig innsats i selskapet, sier Christian Anting.