Ny daglig leder i CANAL+ Norge - Bjørn Stangjordet

Bjørn Stangjordet tiltrer som daglig leder for CANAL+ Norge i august. Han tar over etter Bente Klemetsdal, som blir administrerende direktør for SBS Radio i Norge.

Bjørn Stangjordet kommer sist fra Rezidor SAS Hospitality Norway AS, Oslo der han siden 1998 har jobbet som innkjøpsdirektør med ansvar for 23 norske hotell innenfor kjeden Radisson SAS og Park Inn. Stangjordet har jobbet innenfor hotellbransjen siden midten av åttitallet, blant annet som markedsdirektør for Radisson SAS Hotels Oslo. Han har også vært regionssjef for de nordiske landene, USA og Japan i NORTRA. Stangjordet, født i 1962, har en bachelor degree i internasjonal markedsføring fra BI. - CANAL+ er den ledende betal-tv-kanalen i det norske markedet, og jeg ser fram til å ta utfordringen med å videreføre arbeidet for ytterligere å styrke denne posisjonen. Det skjer for tiden mye nytt på teknologi- og distribusjonssiden innen tv-bransjen som gir spennende muligheter framover, sier Bjørn Stangjordet. Avtroppende daglig leder Bente Klemetsdal blir værende i SBS Broadcasting AS, der C MORE ENTERTAINMENT, med varemerket CANAL+, inngår. I juni tiltrer Klemetsdal stillingen som administrerende direktør i SBS Radio Norge. For ytterligere informasjon vennligst kontakt: Bente Klemetsdal, daglig leder CANAL+, tlf. 90 06 94 50