Report this content

PRESSEMELDING: CANAL+ har sikret de nordiske rettighetene til F.A. Premier League CANAL+ er stolte av å informere om at vi i dag har fornyet vår eksklusive samarbeidsavtale med F.A. Premier League. CANAL+ vil vise Premier League eksklusivt i ytterligere tre år i Norden; sesongene 2004/2005, 2005/2006 og 2006/2007. Premier League er den mest populære fotballigaen i Norge og resten av verden, og vi er meget stolte av å fortsatt kunne tilby engelsk toppfotball til våre abonnenter. Jeg er veldig fornøyd med at det gode samarbeidet mellom F.A. Premier League og CANAL+ vil fortsette i ytterligere tre år gjennom en direkte avtale. Vi ser frem i mot å fortsatt kunne øke interessen for denne fantastiske ligaen i hele Norden, sier Marc-Antoine d'Halluin, CEO for CANAL+ i Norden. F.A. Premier League er veldig fornøyde med å fortsette samarbeidet med CANAL+. Vi er imponerte over hvordan CANAL+ har videreformidlet spenningen fra, det vi anser som, verdens beste fotballiga gjennom de tre siste årene. Jeg er også sikker på at de vil fortsette den omfattende dekningen av Premier League til våre fans i Norden, sier Richard Scudamore, Chief Executive for F.A. Premier League. For ytterligere informasjon, vennligst kontakt Bente Klemetsdal, daglig leder CANAL+ Norge, tlf. 90 06 94 50. Taina Malén, PR & informasjonssjef Norden, tlf. 0046 70 358 29 43. CANAL+ Television AB er det ledende betal-tv konsernet i Norden (Sverige, Norge, Finland og Danmark) med over 700 000 abonnenter. Nordic Capital og Baker Capital eier hver 50% av selskapet. CANAL+ Television AB har visningsrett på film fra de fleste store amerikanske filmselskapene, og også fra flere lokale distributører. CANAL+ Television AB har også visningsrett til Premier League, Serie A, Allsvenskan og Tippeligaen i fotball, samt NHL og Eliteserien i ishockey. Dessuten kan man se Norgespremieren på en rekke prisbelønnede serier og nye dokumentarer på CANAL+. Seerne har i hvert land tilgang til tre hovedkanaler: CANAL+, CANAL+ GUL og CANAL+ BLÅ, samt tjenesten CANAL + ZAP. Tilbudet distribueres via satellitt, kabel og det digitale bakkenettet. ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/10/20040310BIT20740/wkr0008.doc Pressemelding i word-format