Canal Digital øker internett-hastighetene

(Fornebu, 23 august, 2005) Alle Internett-kunder hos Canal Digital Kabel TV får økte hastigheter uten forandringer i prisene. Innen 10. september i år vil alle abonnentene være oppgraderte.

”Canal Digital Kabel TVs bredbåndsprodukter har fått god mottagelse blant våre kunder. Antall internettkunder er doblet i løpet av to år. Canal Digital Kabel TV har vokst til en av Norges største bredbåndstilbydere. Pris og hastighet er to viktige faktorer ved valg av leverandør, derfor øker vi hastigheten på alle våre bredbåndsprodukter. Kundene våre får inntil tredoblet hastighet, uten at prisen endres,” sier administrerende direktør Svein Erik Davidsen i Canal Digital Kabel TV. Canal Digital Kabel TV har nå 50.000 internett-abonnenter og kan levere bredbånd til nærmere 170.000 husstander, hvorav borettslag og sameier utgjør den største andelen. Canal Digital Kabel TV leverer også internett til individuelle husstander. Samtidig med at hastighetene økes, lanseres AKTIV som gir kundene doble returhastigheter, sammenlignet med de ordinære retur-hastighetene. Alle Canal Digitals bredbåndsprodukter er forberedt for bredbåndstelefoni. Kundene kan selv velge bredbåndstelefoni leverandør. Canal Digital leverer i dag ikke egen bredbåndstelefoni. Med internett via TV-kabelen er kundene alltid på nett. Prisen er fast uavhengig av bruk. Modem, en komplett sikkerhetspakke og e-postabonnement er inkludert i abonnementsprisen. (De nye hastighetene er i vedlegget)