Ny TV-kanal med kampsport

Onsdag 1. mars ble kampsportskanalen Fight+ lansert. Kanalen sender kampsport i alle genrer 24 timer i døgnet. Ingen kanaler har bedre dekning av kampsportene enn Fight+.

Fight+ sender kampsporter som boksing, kick-boksing, K-1, MMA (Mixed Martial Arts), UFC (Ultimate Fighting Champion), Jijitsu, karate, og cagefighting. I tillegg sendes dokumentarer, trening- og instruksjonsprogrammer, kampsportfilmer og mye annen kampsport. Noen av høydepunktene denne våren er tittelkamp i tungvekt mellom Chris Byrd og Wladimir Klitschko, tittelkamp i tungvekt mellom Hasim Rahman og James Toney, et gjensyn med Mike Tyson som dommer i “No guts no glory”- World Cage Fighting Championship og en av Europas største gallaer for K-1 direkte fra Globen i Stockholm. En av initiativtakerne til kanalen er Norges største boksekjendis, Steffen Tangstad. For nøyaktig 20 år siden ble Steffen Tangstad europeisk mester i tungvekt. Han gikk samme år VM kamp i tungvekt mot Michael Spinks. Som sportssjef i Fight+ er Steffen Tangstad involvert i kjøp av rettigheter og som programleder for boksesendinger på kanalen. ”Våre undersøkelser viser at det er et voksende marked for denne type TV-underholdning. Fight+ skal vise det beste fra alle kampsportssjangrer og samtidig kunne vise mer enn alle andre”, sier sportsansvarlig i Fight+, Steffen Tangstad, Fight+ distribueres av Canal Digital som en tilleggskanal. Fight+ kan kjøpes for 149 kroner per måned av alle Canal Digitals parabolkunder i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Kanalen kan også kjøpes av Canal Digitals digitale kabel-TV kunder i Norge. Fra onsdag 1. mars til og med søndag 5. mars vil TV-kanalen være gratis og fritt tilgjengelig gjennom et ”open window” for alle Canal Digitals parabolkunder i hele Norden, og digitale kabel-tv-kunder i Norge. ”Vi ønsker å vise alle potensielle abonnenter hva kanalen tilbyr”, sier Tangstad. ”Canal Digital er fornøyd med at vi skal distribuere en egen nisjekanal for kampsport. Fight+ vil bidra til en ytterligere økning av Canal Digitals tilbud til alle sportsinteresserte”, sier administrerende direktør Svein Erik Davidsen i Canal Digital Norge. Markeringen av den offisielle lanseringen av kampsportskanalen Fight+ ble holdt på Radisson SAS Oslo Plaza i Oslo. Tilstede ved lanseringen var representanter fra ulike deler av kampsportsmiljøet, og mediebransjen. Blant de fremmøte var Sven Karlsen, verdens sterkeste mann og trippel Europamester i TaeKwon-Do, Annett Stornæs