Nye informasjonsfolk i Telenor Broadcast

Telenor Broadcast og Canal Digital har satt sammen et nytt kommunikasjonsteam på fire personer.

Ingrid Schiefloe er ansatt som informasjonsdirektør i Telenor Broadcast. Cathrine Barth-Nossum er ny informasjonssjef i Canal Digital AS, Glenn Mandelid er ansatt som informasjonssjef i Telenor Broadcast og Kristina Tufte er ny informasjonsrådgiver i Telenor Broadcast. Ingrid Schiefloe (46) har vært informasjonssjef i Canal Digital AS siden 1. mars 2002. Før det hadde hun all yrkeserfaring fra avis, med 17 år i Dagens Næringsliv, tre år i Nationen og fem år i Trønderavisa. Hun har økonomi-, journalist- og lærerutdannelse. Som informasjonsdirektør i Telenor Broadcast vil Schiefloe ha det overordnede ansvaret for intern og ekstern kommunikasjon. Telenor Broadcast er et av Telenors tre forretningsområder. Cathrine Barth-Nossum (36) er ansatt som ny informasjonssjef i Canal Digital. Barth-Nossum har bred medieerfaring. Hun har blant annet vært redaksjonssjef i både NRK og Scandianvia Online/Kvasir, adminstrativ leder for Quart Festivalen og jobbet som journalist i Dagbladet, NRK og Aftenposten. Barth-Nossum har utdannelse innen økonomi, statvitenskap, journalistikk og animasjonsfilm Barth-Nossum skal ha ansvar for all informasjon i holdingsselskapet Canal Digital og koordinere den nordiske kommunikasjonsvirksomheten, og være informasjonssjef og pressetalsperson for Canal Digital Norge. Canal Digital er Telenors varemerke for TV og Nordens største TV-distributør, med datterselskap i de fire nordiske landene . Canal Digital Sverige og Canal Digital Danmark har egne informasjonsansvarlige, mens det benyttes PR-byrå i Finland Glenn Mandelid (33) er ansatt som informasjonssjef og kommunikasjonsrådgiver i Telenor Broadcast. Mandelid kommer fra stillingen som informasjonsrådgiver og IKT ansvarlig i Enova SF. Tidligere har han blant annet vært webredaktør i Direktoratet for Naturforvaltning og internettansvarlig i Smartnett.no/Studentnett.no. Han har utdannelse innen geografi, sosiologi og statvitenskap. Kristina Tufte (31) er ansatt som informasjonsrådgiver og journalist i Telenor Broadcast. Hun har de fem siste årene vært journalist i Finansavisen. Tufte er utdannet siviløkonom i Skottland og har også tysk grunnfag.