Tre nye sportskanaler på Canal Digital

Pressemelding Oslo 20 – 11 - 2006

Tre nye sportskanaler på Canal Digital

(Fornebu, 1.12 2006) Canal Digital Norge øker sportstilbudet for TV-kundene med en sportspakke som inneholder tre nye sportkanaler.
Sportspakken vil hete Sport Select og lanseres 4. desember.

Den nye sportspakken kommer til å inneholde kanalene NASN(North American Sports Networks), Motors TV og ESPN Classic( sjekk fork ) . NASN viser det beste av amerikanske sporter som hockey, baseball og basket. Motors TV er en kanal for alle som liker raske biler, motorsykler, båter og fly. På ESPN Classic kan alle nostalgikere boltre seg i historiens mest minneverdige sportsøyeblikk 24-timer i døgnet.

– Sport er viktig for mange av våre kunder og derfor er det viktig for oss å kunne tilby et så bredt utvalg som mulig. Nå har vi noe for de aller fleste, sier Svein Erik Davidsen, administrerende direktør i Canal Digital Norge.

Allerede tilbyr Canal Digital Norge sportskanalene Eurosport, Extreme Sport og Canal + Sport, i tillegg viser Sesongkortet alle Tippeligakamper direkte. Som selecttilbud kan kundene også få kanalen Rikstoto Direkte.

For mer informasjon kontakt:
Cathrine Barth-Nossum, informasjonssjef Canal Digital AS, tel: 9181 2429

Om Canal Digital
Canal Digital er Nordens største digital TV-distributør. Rundt tre millioner nordiske husholdninger mottar TV direkte eller indirekte fra Canal Digital, som er heleid av norske Telenor. Canal Digital tilbyr rundt 100 TV-kanaler, 20 musikkanaler via satellit, kabel och bredband. For ytterligere informasjon besøk www.canaldigital.no.

Om NASN: North American Sports Network er den ledende sportskanalen i Europa som viser nordamerikansk sport 24 timer i døgnet, hver dag hele året.
Kampene overføres direkte fra tv-selskapet i USA, med de amerikanske kommentatorene.

Om Motors TV: Motors TV tilbyr det bredeste tilgjengelige utvalget av internasjonal motorsport dekning. Kanalen er foreløpig tilgjengelig i over 50 land, og tilbys flere enn 16 millioner husstander.

Om ESPN: Entertaining Sprot Programming Network Classics er den eneste kanalen dedikert de største øyeblikk og legender innen sport. Kanalen tilbyr en blanding av kamper, høydepunkter, dokumentarer, sportsprofiler og sportsfilmer. Kanalen er en 24-timers kanal hvorav 18 timer har sportsinnhold og 6 timer shoppingprogrammer.
Informasjonen er sendt gjennom Observer http://www.waymaker.no