Canon kompletterer sitt profesjonelle fargetilbud med GretagMacbeth

Report this content

Canon kompletterer sitt profesjonelle fargetilbud med GretagMacbeth · Komplette fargestyringsløsninger for profesjonelle trykkerier - forenkler hverdagen · Canon/GretagMacbeth løsningene reduserer produksjonskostnadene uten å redusere kvaliteten Oslo, 17. februar 2004. Canon Europa fortsetter å engasjere seg på det profesjonelle printmarkedet og opplyser i dag at de har valgt GretagMacbeth, ledende leverandør av fargesystemer og programvare, som sin pan-europeiske partner. Resultatet er en komplett fargestyringstjeneste for profesjonelle trykkerier som alltid gir like konsistent fargereproduksjon. Canons kompaniskap med GretagMacbeth gjør at kreative servicebedrifter og digitaltrykkerier kan øke sin produktivitet uten å måtte gå på akkord med utskriftskvaliteten, i tillegg til å kunne gi sine kunder mer effektiv service. I en bransje som ikke kan tillate dårlig fargereproduksjon eller dødtid, retter GretagMacbeths fargestyringsprogram- og maskinvare seg mot et sterkt behov i markedet, ettersom korrekturfeil og tid man bruker på kalibrering, prøvetrykk og utskrift reduseres uten at kvaliteten på den endelige utskriften lar seg påvirke. I samarbeidsperioden vil Canon bidra med forskjellige komplette løsninger som utgjør en del av Canon Business Intelligence (CBi) porteføljen. CBi tilbudet består av en rekke kjente programvareapplikasjoner, maskinvareutstyr, konsulent- og vedlikeholdstjenester samt fargeløsninger som er utviklet for å hjelpe kundene å styre sine fargeprosesser. Fra brukervennlig kalibrering av utstyret til fullstendig fargestyring, gir CBi-løsningene problemfri kontroll over fargene gjennom hele den kreative prosessen samt under produksjonsprosessen. "Det profesjonelle printmarkedet har et alltid voksende behov for kostnadseffektiv og konsistent produksjon. Når det gjelder fargestyring, er imidlertid de fleste løsninger som finnes på markedet midlertidige eller bare tekniske 'plasterlapper." sier Jan Kristiansen, produktsjef hos Canon Norge. "Canon har forpliktet seg til å inngå nye kompaniskap for hele tiden å kunne levere løsninger som lett lar seg integrere og som utgjør produkter og tjenester som fremmer effektivitet og bidrar til økonomisk vekst. Vi ønsker samarbeidet med GretagMacbeth velkommen fordi det gjør at vi kan tilby det profesjonelle printmarkedet et utvalg fleksible fargestyringsløsninger som vil passe inn i deres arbeidsrutiner og ulike forretningsbehov." "Canon Europes valg av GretagMacbeth som samarbeidspartner viser hvilken viktig rolle riktige farger spiller, og gir Canon-kundene mer omfattende løsninger." sier Iris Mangelschots, Vice President og General Manager ved Digital Imaging Business Unit hos GretagMacbeth. "Med vårt første felles fokus på profesjonell trykking, prøvetrykk- og kunstmarkedet, er dette kompaniskapet en milepæl når det gjelder å utvikle langsiktig samarbeid med Canon på verdensbasis." SLUTT Om Canon Europa Canon er ledende innovatør og leverandør av løsninger for bilde- og informasjonsteknologi for både privatpersoner og bedrifter på verdensbasis. Canon Europe er et datterselskap av Canon Inc., Japan, og det operasjonelle hovedkvarter for Canon i Europa har sin base i Amstelveen, Nederland. Canon Europa støtter aktiviteter i hele Canon in Europe organisasjonen, inklusive de nasjonale salgsorganisasjonene i land over hele Europa. Hovedområdet for Canon in Europe er to selvstendige forretningsområder: Business Solutions (utvikling av IT-produkter, løsninger og tjenester for både kontorer og profesjonelle print miljøer) og Consumer Imaging (inndataløsninger: fotoutstyr, video og digitalkamera og utmatingsløsninger: blekkskrivere). Canon Europa sysselsetter nesten 500 personer i Amsterdam. Ytterligere informasjon om Canon Europe finnes på: www.canon-europa.com Informasjon om Canon Norge finnes på: www.canon.no ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/19/20040219BIT00180/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/19/20040219BIT00180/wkr0002.pdf