Report this content

Canon lanserer ny programvare for publisering av dokumenter; iW Publishing Manager · Komplett publiseringsløsning for små og mellomstore bedrifter · iW Publishing Manager hjelper bedriftene med å få kostnadene ned og produktiviteten opp Amstelveen, 17. februar 2004. Som en del av sin strategi for å lage smarte løsninger for bedrifter og forsterke salget av Canons nye sort/hvitt multifunksjonelle skrivere med smart fargeløsning, lanserer Canon Europe i dag sin programvare iW Publishing Manager (iWPM). Løsningen gjør at bedriftene kan lage profesjonelle salgs-, marketings- eller vanlige kontordokumenter på en enklere og mer effektiv måte. iWPM er en av en rekke programvareløsninger fra Canon som er designet for å lage problemfrie og kostnadseffektive arbeidsrutiner for europeiske bedrifter. iWPM er den første av en rekke smarte kontorløsninger fra Canon. Den lar brukerne samle og flette dokumenter fra forskjellige Windows baserte programmer som Microsoft(TM) Word, PowerPoint, Excel eller database informasjon til en sentral utskriftsfil. Dette reduserer i stor grad tiden som brukes til å lage, skrive ut og etterbehandle rapporter, tilbud eller nyhetsbrev, og gjør hele dokumentprosessen enklere. Det ferdige dokumentet kan deretter skrives ut direkte til en multifunksjonell skriver for å lage dokumenter som ser mer profesjonelle ut, eller lagres for senere bruk i Windows' filsystem eller i arbeidsgruppeverktøyet iW Document Manager (iWDM). Yamini Benzynie, European Solutions Professional, Canon Europe, sier: "Lage og flette dokumenter fra forskjellige programmer, enten det er for salgs-, markedsførings- eller generell bruk kan være utrolig tidskrevende for bedrifter i alle størrelser. iWPM hjelper i stor grad til å forenkle dokumentlagingsprosessen. Suksessen med iWPM fremheves spesielt av en opplæringsbedrift som brukte programmet til lage en manual på 400 sider. Bedriften reduserte tiden de brukte på prosessen fra 13 timer til bare 4 og gjorde en stor besparelse" iWPM programmet installeres på brukerens PC. Programmets intuitive dra og slipp funksjon gjør at medarbeiderne trenger lite opplæring - de må bare bli kjent med en standard tekstbehandlingspakke. Programvaren er også meget fleksibel, slik at brukerne kan gjøre endringer når de ønsker, og selv om dokumentene lagres som et iWPM dokument, kan de distribueres eller lastes opp til Internett eller ekstranett som PDF- filer for å hindre uønskede eksterne endringer, eller deles i et nettverk. Når det gjelder etterbehandling av et dokument, overgår iWPM seg selv og sørger for at man sparer tid ikke bare når dokumentet produseres første gang, men også når det skal trykkes på nytt. Det samarbeider med Canon- utstyret for å angi tilgjengelige etterbehandlingsvalg. Noen av disse funksjonene kan også angis for de enkelte kapitlene. Når dokumentet er ferdig, lagres alle etterbehandlingsfunksjonene som kan omfatte hefteproduksjon, bretting, arkinnlegg, overskrifter eller fotnoter sammen med iWPM dokumentet for senere bruk. Yamini Benzynie fortsetter: "Canon tror på en helhetlig holdning til dokumentmanipulering. Fra start til slutt arbeider Canons maskinvare- og programvareløsninger sammen for at bedriftene skal kunne arbeide smartere og være i stand til å redusere sine kostnader og tidsbruk i tillegg til å maksimere effektiviteten." iWPM leveres som tilleggsutstyr til Canons nye iR3100C/CN sort/hvitt skriver med smart bruk av farger og Canons eksisterende utvalg av multifunksjonelt utstyr. Den passer til alle typer bedrifter og sektorer inklusive marketing, salg, økonomi, detaljhandel, konsulentbedrifter og reklamebyråer. Den leveres fra februar 2004 og koster kun ca 6000 NOK (eks.mva.) for en enkelt brukerlisens. - SLUTT - Om Canon Europa Canon er ledende innovatør og leverandør av løsninger for bilde- og informasjonsteknologi for både privatpersoner og bedrifter på verdensbasis. Canon Europe er et datterselskap av Canon Inc., Japan, og det operasjonelle hovedkvarter for Canon i Europa har sin base i Amstelveen, Nederland. Canon Europa støtter aktiviteter i hele Canon in Europe organisasjonen, inklusive de nasjonale salgsorganisasjonene i land over hele Europa. Hovedområdet for Canon in Europe er to selvstendige forretningsområder: Business Solutions (utvikling av IT-produkter, løsninger og tjenester for både kontorer og profesjonelle print miljøer) og Consumer Imaging (inndataløsninger: fotoutstyr, video og digitalkamera og utmatingsløsninger: blekkskrivere). Canon Europa sysselsetter nesten 500 personer i Amsterdam. Ytterligere informasjon om Canon Europa finnes på: www.canon-europa.com Om Canon Norge Canon Norge as er et heleid datterselskap av Canon Europa, og i Canon Norge konsernet inngår 7 heleide regionkontorer og 7 deleide selskaper. I 2002 hadde Canon Norge konsernet en omsetning på 1 033 millioner kroner. Ved utgangen av 2002 var det 316 ansatte i Canon Norge as, og ca. 380 ansatte i konsernet. Ytterligere informasjon om Canon Norge finnes på: www.canon.no ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/19/20040219BIT00190/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/19/20040219BIT00190/wkr0002.pdf