Høyere produktivitet med Canons nye utskriftssystemer CLC 5100 og CLC 4000

Report this content

Høyere produktivitet med Canons nye utskriftssystemer CLC 5100 og CLC 4000 Oslo, Februar 2004. Canon Norge lanserer to nye fargesystemer, den nye CLC 5100 - en høyvolum digitalløsning for fullfargeutskrift, konstruert for å dekke behovet for profesjonell arbeidsflyt, og CLC 4000 - spesielt skreddersydd for små og mellomstore produksjonsbedrifter. De nye CLC- modellene styrker Canons lederrolle gjennom 16 år* når det gjelder fargekopi/skriverløsninger, og begge modeller har langt høyere hastighet, mer fleksibelt valg av media og bedre kontrollteknologi enn tidligere. CLC 5100 er designet for å optimalisere produksjonen og øke lønnsomheten i miljøer for dokumentproduksjon, enten det gjelder hurtigtrykkerier, reproavdelinger, grafiske bedrifter eller større trykkerier, og den gjør det med en hastighet på opp til 51 sider/minutt, mens CLC 4000 leverer 40 sider/minutt **. Både CLC 5100 og CLC 4000 lager trykk med Canons velkjente bildekvalitet og har avansert tilleggsutstyr for papirhåndtering og styring av arbeidsflyt, samt en ergonomi som gir kortere avbrudd og større avkastning. Tre viktige designelementer preger de nye CLC-modellene - hastighet, fleksibelt valg av media og utskriftsstyring - vist gjennom CLC 5100 og CLC 4000s nye leveringssystem; papirmagasin-R1 og stacker (stabler) som støtter media opp til 253 g/m2. Begge modeller har økt hastigheten ved produksjon av tykt materiell sammenliknet med sine forgjengere - de har omtrent fordoblet hastigheten med opp til 22 s/m for 253 g/m2. "Muligheten for kvalitetsfarger på kontoret kombinert med ønsket om eget utstyr for arbeidsgrupper i større miljøer, setter store krav til skrivere og annet produksjonsutstyr. Det skal kunne gi brukerne flere kreative muligheter og større kostnadseffektivitet" sier Jan-Rafn Jensen, produktsjef hos Canon Norge. "De nye modellene CLC 5100 og CLC 4000 dekker dette kravet med større fleksibilitet når det gjelder media, høyere hastigheter og profesjonell bildekvalitet." Canons nye CLC-modeller erstatter CLC 5000+ og er beregnet på alt fra nystartede 'copy shops' til produksjonsbedrifter på høyt nivå. Kostnadene reduseres når jobbene gjøres raskere, det blir mindre avfall, mindre å gjøre for operatøren og enklere offline etterbehandling. De nye CLC 5100 og CLC 4000 har nytt system for levering og fiksering, avansert og integrert teknologi for fargestyring og fargekonsistens samt lengre produksjonsperioder. I tillegg muliggjør Canons nye papirmagasin- R1 mating av tykt og bestrøket papir slik at kundene lett kan variere sine bruksområder. Etterbehandlingsutstyr for CLC 5100 og CLC 4000 omfatter Canons Nagel Finisher, en etterbehandler som stifter dokumentene i ryggen og leverer profesjonelt ferdiggjorte hefter, samt den nye Offset Stacker-B1 som forskyver dokumenter under utskrift. Denne etterbehandleren har to brett som til sammen kan ta opp til 3000 ark, og den bytter automatisk brett ved ekstra lange kjøringer. CLC 5100 og CLC4000 benytter en teknologi med fire tromler og Canons eksklusive toner som både er finere og blankere, samt automatisk bildeutjevning, og har derfor utskriftsoppløsninger som tilsvarer 800 x 400 dpi (punkter per tomme) og et maksimalt anbefalt månedlig volum på opp til 100.000 A4-trykk. For å kunne gi stor fleksibilitet og produktivitet leverer Canon tre forskjellige kontrollere beregnet på miljøer som ønsker å håndterer utfallende trykk og utskrifter av dokumenter med variabel data. Avhengig av hvilke krav man har til produksjon og arbeidsflyt, kan Canons kunder velge mellom den nye ColorPASS-Z7000 og ColorPASS-Z6000 (kun til CLC4000) som kan tilpasses unike bruksområder. I første kvartal 2004 vil ColorPASS-Z7400 introduseres som en avansert fargeserver for miljøer som håndterer store mengder med tunge grafiske filer, samt variable bildeprogrammer. *CLC 1, verdens første firefargers digitalfargelaser kopimaskin ble introdusert i 1987 **Hastighet basert på utskrift i A4-format. Om Canon Europa Canon er ledende innovatør og leverandør av løsninger for bilde- og informasjonsteknologi for både privatpersoner og bedrifter på verdensbasis. Canon Europa er et datterselskap av Canon Inc., Japan, og det operasjonelle hovedkvarter for Canon i Europa med sin base i Amstelveen, Nederland. Canon Europa støtter aktiviteter i hele Canon i Europa organisasjonen, inklusive de nasjonale salgsorganisasjonene i land over hele Europa. Hovedområdet for Canon i Europa er to selvstendige forretningsområder: Business Solutions (nettverksutstyr: kopimaskiner, skrivere, skannere og faksløsninger) og Consumer Imaging (inndataløsninger: fotoutstyr inklusive analoge og digitale kameraer og videokameraer, og utmatingsløsninger: blekk- og andre skrivere). Canon Europa sysselsetter nesten 500 personer i Amsterdam. Ytterligere informasjon om Canon Europa finnes på: www.canon-europa.com Informasjon om Canon Norge finnes på: www.canon.no For ytterligere informasjon eller detaljer, vennligst kontakt Canon Norge as. ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/06/20040206BIT00150/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/06/20040206BIT00150/wkr0002.pdf