Cap Gemini bistår DnB med å bli Norges ledende e-bank

KONTRAKT VERDT 100 MILLIONER: Cap Gemini bistår DnB med å bli Norges ledende e-bank DnB og Cap Gemini har inngått en avtale verdt om lag 100 millioner kroner. Avtalen skal sikre DnB-konsernet 60 høyt kvalifiserte konsulenter i arbeidet med å skape Norges ledende e-bankløsning. Torsdag 4. mai ble det kjent at DnB-konsernet omorganiserer og skiller ut e-handel som eget forretningsområde. DnB vil ha 740 000 nettkunder innen 2001. Som et ledd i dette har DnB og Cap Gemini inngått en avtale verdt 100 millioner kroner. Fra 1.august 2000 til 1.september 2001 vil 60 personer fra Cap Gemini utvikle bankens e-løsninger. DnB er med denne avtalen sikret kompetente ressurser innen forretningsrådgivning, prosjektledelse og utvikling til sine e-handelsprosjekter. Utviklingen skal skje i Cap Geminis lokaler. -- DnB har alltid vært innovative innen både teknologi- og forretningsutvikling. Med dette samarbeidet markerer DnB med tyngde sin innovasjonsevne og vilje til å satse tungt på nye områder, sier Anders Skarin, sjef for Cap Gemini i Norden. -- Gjennom avtalen får DnB tilgang til Cap Geminis globale ressurser innen e-handel. Det var i første rekke Cap Geminis internasjonale tilknytning og bredde i kompetanse som var utslagsgivende for valg av partner, sier konserndirektør i DnB, Leif Teksum. -- Cap Gemini har betydelig erfaring innen e-banking. Vi har utviklet fremgangsrike konsepter og løsninger, som f.eks Egg bank. Vi tar med oss erfaringer fra disse prosjektene i samarbeidet med DnB. Dette betyr at vi kan utvikle og implementere løsninger effektivt. Vi vet hvilke teknologiske løsninger som kan gjennomføres. DnB vet hvilke produkter markedet vil ha, sier administrerende direktør Jan-Erik Karlsson i Cap Gemini Norge AS. Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=31104 ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/29/20031028BIT00920/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/29/20031028BIT00920/wkr0002.pdf