Cap Gemini Ernst & Young og Kverneland Gruppen inngår global IT-avtale

Cap Gemini Ernst & Young og Kverneland Gruppen inngår global IT-avtale 13. OKTOBER 2003: Cap Gemini Ernst & Young (CGE&Y) og Kverneland Gruppen har inngått en partneravtale som sikrer det norske børsnoterte selskapet IT-bistand etter behov over hele verden. Kverneland Gruppen er verdens største produsent og distributør av landbruksmaskiner og har mer enn 3300 ansatte fordelt på virksomheter i 25 land. Den globale partneravtalen gir Kverneland rask og effektiv assistanse når som helst og hvor som helst i verden. En dedikert kontaktperson i CGE&Y videreformidler kontakt til nærmeste lokale CGE&Y-avdeling, som bistår med kompetanse eller ekstra ressurser nødvendig for å løse situasjonen. Avtalen har ett års varighet med opsjon på forlengelse. Selskapene ser allerede på flere områder for IT- og IS-samarbeid, både nasjonalt og internasjonalt. Fordi dette er en partneravtale, er rammene ikke tallfestet. - Vår oppgave er å være Kvernelands utvidede IT-avdeling, og bistå når det er behov for personell, spisskompetanse eller internasjonal tilstedeværelse, sier Ole Evensen i CGE&Y, som har stor tro på denne formen for avtaleinngåelse. - En slik avtale gir også kunden full økonomisk råderett, samtidig som tryggheten ved å ha internasjonal kompetanse i ryggen ivaretas, fortsetter Evensen. - Kverneland er et multinasjonalt selskap som er avhengige av fleksible så vel som kunnskapsrike partnere. Samarbeidet med Cap Gemini Ernst & Young gir oss en skreddersydd partneravtale som dekker våre behov på en enkel og lett implementerbar måte, sier IT-direktør Rune Hegrestad i Kverneland. Fakta om Cap Gemini Ernst & Young Cap Gemini Ernst & Young er en av verdens største tilbydere av tjenester innen Consulting, Teknologi og Outsourcing. Vi bistår våre kunder i implementering av strategier og utnyttelse av teknologi. Cap Gemini Ernst & Young har 50 000 ansatte på verdensbasis hvorav 650 i Norge fordelt på 6 kontorer. Selskapet omsatte for 7,047 milliarder euro i 2002. Ytterligere informasjon og kontaktadresser er tilgjengelig på no.cgey.com Fakta om Kverneland Kverneland Group er verdens største spesialiserte produsent og distributør av jordbruksredskaper. Konsernets nåværende varemerker omfatter Kverneland, Accord, Vicon, RAU, Kleine, Underhaug, Taarup, Grégoire, Paris, Lagarde, Bobard og URM. Disse sterke kvalitetsvaremerkene setter Kverneland Group i stand til å tilby både bønder og forhandlere unike og komplette produktutvalg innen grasbehandling, jordbearbeiding, gjødsling, såing, samt sprøyter, potet- og vindruehøstermaskiner. Konsernets omsetning i 2001 var nesten 4 milliarder NOK, og hadde ca. 3300 ansatte over hele verden. Ytterligere informasjon er tilgjengelig på www.kvernelandgroup.com For ytterligere informasjon:Cap Gemini Ernst & Young Direktør Stavanger: Ole Eyvind EvensenE-post: ole.evensen@cgey.com Mobil: 48 11 20 81 ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/27/20031027BIT00410/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/27/20031027BIT00410/wkr0002.pdf