Cap Gemini Ernst & Young og RealNetworks inngår samarbeid

Mobile multimedia-løsninger: Cap Gemini Ernst & Young og RealNetworks inngår samarbeid Telecom, Media & Networks-enheten i Cap Gemini Ernst & Young har innledet et globalt samarbeid med RealNetworks for å utvikle mobile multimedia-løsninger. Sammen skal de to selskapene utvikle, selge og markedsføre internettbaserte multimedia-løsninger for mobiltelefoner og PDA. RealNetworks er verdens ledende selskap innen medieløsninger på Internett. Cap Gemini Ernst & Young er et av verdens største konsulentselskap innen IT og forretningsutvikling. Det nye samarbeidet innebærer at operatører og mobiltelefon-produsenter får tilgang til komplette multimedia-løsninger. I de nye løsningene skal RealNetworks' teknologi kombineres med funksjoner som fakturering, betaling, kundeservice og Operation Support Systems (OSS). -- Takket være RealNetworks' lange erfaring med digitale medieløsninger for Internett og Cap Gemini Ernst & Youngs kunnskap innen systemintegrasjon og fagkompetanse innen telekom- og media industrien, kan vi sammen tilby et komplett tilbud av mobile produkter og tjenester. I Norge skaper dette mange spennende muligheter for de operatørene og de innholdsleverandørene som ønsker å lede utviklingen av mobilt Internett, sier Helge Hermundsgård. Hermundsgård leder Telecom, Media & Networks- enheten i Cap Gemini Ernst & Young i Norge. -- Samarbeidet med Cap Gemini Ernst & Young er et viktig steg i arbeidet for å kunne tilby våre kunder internett-baserte medieløsninger via mobiltelefoner og håndholdte datamaskiner (PDA), sier Ian Freed, General Manager for Media Systems i RealNetworks. For ytterligere informasjon, kontakt Helge Hermundsgård, leder for Telecom, Media & Networks i Cap Gemini Ernst & Young i Norge på telefon + 47 414 31 850 eller Lars Sjøberg, Director Partner & Alliances, Cap Gemini Ernst & Young, telefon + 46 708 73 6288. Denne pressemeldingen ligger også på http://www.newsonline.no/cgey. Cap Gemini Ernst & Young er et av verdens ledende konsulentselskap innen forretningsrådgivning og informasjonsteknologi. Selskapet skaper strategiske forandringer gjennom e-business løsninger, systemdesign, integrasjon, IT konsulenttjenester og outsourcing for å sikre vekst for våre kunder. Cap Gemini Ernst & Young Group har cirka 60.000 ansatte på verdensbasis og omsatte for 8,4 milliarder Euro i 2001. Aksjen er notert på Paris-børsen. Les mer på http://cgey.com eller http://no.cgey.com. RealNetworks, Inc., based in Seattle, is the global leader in Internet media delivery. It develops and markets software products and services designed to enable users of personal computers and other consumer electronic devices to send and receive audio, video and other multimedia services using the Web. Consumers can access and experience audio/video programming and download RealNetworks' consumer software on the Internet at http://www.real.com. RealNetworks' systems and corporate information is located on the Internet at http://www.realnetworks.com. ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/28/20031028BIT00400/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/28/20031028BIT00400/wkr0002.pdf