Cap Gemini Ernst & Young sikrer kontrakt på titalls milliarder med britiske myndigheter (Oslo, 12. desember 2003) Inland Revenue, eller det britiske skattedirektoratet, har tildelt Cap Gemini Ernst & Young (CGE&Y) kontrakten for outsourcing av sin informasjonsteknologi. Kontraktsverdien på tre milliarder pund, eller rundt 35 milliarder norske kroner, er en av de største outsourcingskontraktene gjennom tidene. Inland Revenue er britenes svar på det norske skattedirektoratet. Organisasjonen har ansvaret for administrasjonen av forskjellige typer skatter og avgifter i Storbritannia. Avtalen er en av de mest prestisjefylte IT-kontraktene globalt det siste året, og har vært mye omtalt i britisk og internasjonal presse. Kontrakten gjelder outsourcing av IT-tjenester for Inland Revenue og har en varighet på ti år med opsjon på ytterligere åtte. Fujitsu Services vil bli CGE&Ys underleverandør og hovedsamarbeidspartner på kontrakten, som ble vunnet i konkurranse med EDS og Accenture. CGE&Y regner med å måtte ansette rundt 2250 personer fra nettopp disse bedriftene for å kunne betjene kontrakten. I tillegg vil 900 bli engasjert i Fujitsu, som en del av avtalen. Leveransen vil starte fra 1. juli 2004 etter en seks måneders overføringsperiode. - Overtakelsen av ansatte er essensielt for å sikre Inland Revenue kontinuitet i arbeidet. Vi ønsker alle hjertelig velkommen, sier Vice President Martin Cook, som også får ansvaret for milliardkontrakten. - Vi er selvfølgelig veldig glade for å ha fått denne avtalen i land, sier Paul Spence, adm. dir. for CGE&Y i Storbritannia og Irland. Han mener valget av CGE&Y skyldes selskapets dokumenterte evne til å levere - i kombinasjon med evnen til innovasjon og teknologi-drevet fornyelse. - Inland Revenue trenger en partner som tilfredsstiller de ansattes krav til service, som gjør dem i stand til å yte den hjelp kunder og bedrifter trenger, og som gjør dem bedre i stand til å møte morgendagens utfordringer, fortsetter Spence. Fujitsu vil være underleverandør med ansvar for leveranse av stormaskintjenester. British Telecom blir underleverandør med ansvar for tale- og datakommunikasjons- tjenester. Om Cap Gemini Ernst & Young Cap Gemini Ernst & Young er en av verdens største tilbydere av tjenester innen Consulting, Technology og Outsourcing. Vi bistår våre kunder i implementering av strategier og utnyttelse av teknologi. Cap Gemini Ernst & Young har 50 000 ansatte på verdensbasis hvorav 650 i Norge fordelt på 6 kontorer. Selskapet omsatte for 7,047 milliarder euro i 2002. Ytterligere informasjon og kontaktadresser er tilgjengelig på no.cgey.com For ytterligere informasjon: Cap Gemini Ernst & Young Jan-Erik Karlsson, CEO Norway Telefon: +47 416 44 685 E-mail: jan-erik.karlsson@cgey.no ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/12/20031212BIT00310/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/12/20031212BIT00310/wkr0002.pdf