Cap Gemini Ernst & Young vant outsourcingskontrakt verdt 27 mill.

Tollpost Globe forlenger outsourcingssamarbeid: Cap Gemini Ernst & Young vant outsourcingskontrakt verdt 27 mill. Cap Gemini Ernst & Young har, i konkurranse med flere andre konsulentfirmaer, vunnet en outsourcingskontrakt med Tollpost Globe verdt 27 millioner kroner over 3 år. Kontrakten er en forlengelse av et strategisk outsourcingssamarbeid inngått i 2000. - Vi er meget tilfreds med samarbeidet med Cap Gemini Ernst & Young, og ønsker å fortsette dette for å sikre oss ytterligere effektiviseringsgevinster, sier IT-sjef Dag Unhjem i Tollpost Globe. - Vi har realisert effektivitetsgevinster på flere plan gjennom samarbeidet. For det første kan vi konsentrere oss om kjernevirksomheten, og overlate IT til de som kan dette best. Sammen har vi gjennomført store prosjekter de 3 siste årene som har effektivisert vår IT-infrastruktur betraktelig. Dette har resultert i en langt mer effektiv tjenesteleveranse, og det har gitt oss store gevinster, i form av høyere driftskvalitet og økonomisk inntjening, sier Dag Unhjem i Tollpost Globe. Avtalen gjelder fra 1. mai 2003 til 1. oktober 2006. Den innebærer at Cap Gemini Ernst & Young nå videreutvikler sine leveranser for ytterligere å høyne kvalitet og rasjonaliserings-muligheter overfor kunden. Videre er SLA-kravene til økt oppetid og svartider skjerpet. Basisleveransen er drift, alle servicedesk-tjenester inklusiv brukerstøtte, samt applikasjonsforvaltning. Tollpost Globe vil i tillegg ha Cap Gemini Ernst & Young som preferert partner innen forretningsutvikling, prosjektledelse og applikasjonsutvikling. Cap Gemini Ernst & Young etablerte et avdelingskontor i Åndalsnes i forbindelse med at samarbeidsavtalen mellom de to selskapene ble undertegnet i 2000. Dette kontoret videreføres. - Vi tar nå et fullstendig, ende-til-ende-ansvar for drift / overvåking hos Tollpost Globe, og effektiviserer outsourcingen gjennom avanserte fjerndriftsverktøy. I forhold til under den forrige kontrakten, leverer vi nå - basert på lærdom trukket gjennom de siste tre års samarbeid - en enda bedre tjeneste til lavere pris. Slik sett lønner langsiktighet i samarbeide seg, for våre kunder oss og for oss, sier salgssjef Per Nilssen i Cap Gemini Ernst & Young. - Vi er spesielt stolte over å ha vunnet denne kontrakten nettopp fra Tollpost Globe, av to grunner. For det første: De har hatt mulighet til å vurdere oss gjennom et tett samarbeid over tre år, og fornyelsen må innebære at selskapet opplever at vi skaper verdi. For det andre: Tollpost Globe har, som logistikk- og transportselskap, et ytterst komplekst og virksomhets-kritisk system- og applikasjonspark. At de tiltror Cap Gemini Ernst & Young driften av denne, er en tillitserklæring som vi lover å gjøre oss mer enn fortjent til, sier Per Nilssen. Fakta om Tollpost Globe Tollpost Globe, næringslivets førstevalg av logistikkpartner, tilbyr internasjonal distribusjon av pakker via DPD-systemet og distribusjon av pakker, stykkgods og partier i Norge. Selskapet har en omsetning på ca. 1,4 mrd., ca 800 medarbeidere og er lokalisert på 31 steder i Norge. Tollpost Globe er en del av DFDS Transport Group som har avdelinger og samarbeids-partnere på alle kontinenter, og som håndterer grenseoverskridende biltrafikker, sjø- og flyfrakt og 3. parts logistikk. DFDS Transport Group i Norge har en omsetning på ca. 2,5 mrd. Fakta om Cap Gemini Ernst & Young Cap Gemini Ernst & Young er et av verdens ledende forretningsrådgivnings- og IT-konsulentselskaper. For å bistå virksomheter med å iverksette strategier og utnytte teknologi, tilbyr selskapet forretnings- og IT- rådgivningstjenester, systemintegrasjon samt løsningsdesign og outsourcingstjenester på global basis. Selskapet har 53.000 ansatte på verdensbasis, hvorav 700 i Norge fordelt på 6 kontorer. I 2002 omsatte Cap Gemini Ernst & Young for mer enn 7,04 milliarder Euro. For mer informasjon se www.no.cgey.com. Ansvarlig Cap Gemini Ernst & Young Tore Hegna, avdelingsdirektør Outsourcing Services E-mail: tore.hegna@cgey.com Mobiltlf. 9015 1331 Kontaktperson Tollpost-Globe: Dag Unhjem, IT-sjef E-mail: dag@tollpost.no Telefon: 71226500 Kontaktperson Cap Gemini Ernst & Young: Per Nilssen, salgssjef E-mail: per.nilssen@cgey.com Mobiltlf. 9013 7436 ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/28/20031028BIT00480/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/28/20031028BIT00480/wkr0002.pdf