Cap Gemini og Cisco Systems nye telekom-selskap får 600 ansatte i Norden

Cap Gemini og Cisco Systems nye telekom-selskap får 600 ansatte i Norden Oslo (9.mars 2000) Cap Gemini og Cisco Systems går sammen om et felles globalt selskap i Cap Gemini Group. Selskapet skal gi kundene lønnsomme forretningsløsninger i den nye e-baserte økonomien. Cisco Systems investerer 6,7 milliarder norske kroner i Cap Gemini. Av dette skal 1,3 milliarder norske kroner inn i det nye selskapet, mens resten går til Cap Gemini Group i bytte med 2,6 millioner aksjer. Cap Gemini bidrar med 4.600 ansatte, hvorav cirka 200 fra Gemini Consulting. De 4.600 Cap Gemini-ansatte kommer fra hele verden, flesteparten jobber i Telecom & Media-sektoren. Cap Gemini eier 95,1 prosent av det nye selskapet, Cisco Systems eier 4,9 prosent. I Norden vil selskapet ha cirka 600 ansatte, hvorav 400 fra Sverige og 200 fra Norge, Danmark og Finland. -- Cap Gemini har på kort tid blitt en ledende global aktør innen e- handel. Cisco Systems regnes som årets IT-eventyr og er synonymt med Internett. Sammen skal vi lage et helt nytt selskap med det beste fra to verdener, sier administrerende direktør i Cap Gemini Norge AS, Arne Oen. Cap Gemini og Gemini Consulting er selvstendige selskapsenheter innen samme Cap Gemini Group. Mens Gemini Consulting driver rendyrket Management Consulting, har Cap Gemini dyp kompetanse og gjennomføringsevne innen informasjonsteknologi. For mer informasjon, kontakt: Cap Gemini Norge AS v/administrerende direktør Arne Oen. Telefon 22 05 22 05 eller mobil 911 14 975 Denne pressemeldingen finnes på www.newsonline.nu/capgemini Link til den internasjonale pressemeldingen: www.capgemini.com Fakta om Cap Gemini Cap Gemini Group er Europas og ett av verdens største selskap innen IT- løsninger og Management Consulting. Konsernets to selskap, Gemini Consulting og Cap Gemini har 40.000 ansatte i 20 land og omsatte i fjor for 4,3 milliarder euro. ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/27/20031027BIT00190/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/27/20031027BIT00190/wkr0002.pdf