CGE&Y blir Ifs førstevalg

CGE&Y blir Ifs førstevalg Cap Gemini Ernst & Young har gått fra å være ressursleverandør til å bli en preferert samarbeidspartner for det nordiske forsikringskonsernet If. Med en ny samarbeidsavtale står If først i køen ved prosjektimplementeringer og applikasjonsforvaltning. -- Dette er en viktig avtale for Cap Gemini Ernst &Young på nordisk nivå. Vi ble valgt som en av Ifs partnere fordi vi er der If er, sier Pål Wæhle. Han er avdelingsdirektør for finans i Cap Gemini Ernst & Young. Tidligere benyttet If en rekke konsulentselskaper, blant dem mange små samt noen frilansere. Gjennom avtalen med Cap Gemini Ernst & Young ønsker If nå å optimalisere og effektivisere bruken av leverandører. -- I vårt valg av samarbeidspartner la vi vekt på at CGE&Y er nordiske, at de forstår vår forretning og at de kan levere et bredt spekter av tjenester som både står i forhold til og støtter vår virksomhet, sier Kjell Rune Tveita, CIO i If. Forsikringskonsernet If er i dag etablert i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Avtalen med If har tre hovedelementer. De tre er kjøp av konsulenter (alt fra programmerere til senior strategirådgivere), prosjekter til fast pris og systemforvaltning (AM). Fordi avtalen er en samarbeidsavtale er det ikke klart hvor stor den vil bli i kroner og øre. Men Pål Wæhle i Cap Gemini Ernst & Young forteller at antall prosjekter med If har økt betraktelig etter at arbeidet med samarbeidsavtalen ble startet sist høst. -- Vi har allerede signert en stor Application Management-avtale med If i Sverige. Mitt inntrykk er at If er fornøyd med kvaliteten på det Cap Gemini Ernst & Young leverer og vår kapasitet til å bistå dem i alle de landene de er representert, sier Pål Wæhle. Cap Gemini Ernst & Young er et av verdens ledende konserner innen forretningsrådgivning og informasjonsteknologi. Selskapet skaper strategiske forandringer gjennom e-business løsninger, systemdesign, integrasjon og outsourcing, slik at både tradisjonelle og internett- relaterte organisasjoner vokser i den nye økonomien. Den nye organisasjonen har mer enn 58.000 ansatte på verdensbasis. Foreløpige tall for 2000 viser en omsetning på 6.917 millioner Euro. Aksjen er notert på Paris-børsen. Les mer på http://www.cgey.com eller http://no.cgey.com Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=31115 ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/28/20031028BIT01070/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/28/20031028BIT01070/wkr0002.pdf