CGE&Y og Vodafone sammen om mobile B2B-løsninger

Fremtidsrettet samarbeid: CGE&Y og Vodafone sammen om mobile B2B-løsninger Cap Gemini Ernst & Young og Vodafone, verdens største mobiloperatør, skal samarbeide om å levere mobile business-to-business løsninger. De to gigantene danner et Joint Venture-selskap med 50 prosent eierandel hver. Med Vodafone på laget skal Cap Gemini Ernst & Young blant annet tilby innovative løsninger for det raskt voksende m-commerce-markedet. Joint Venture-selskapet skal tilby det europeiske markedet alt fra mobil intranett-aksess til komplekse markedsplasser. I første fase vil fokus rettes mot bransjene finans- og forsikring, frakt- og logistikk, bil og bygg og anlegg. Disse bransjene stiller allerede store krav til mobilitet, noe som vil få enda større betydning med inntoget av tredje generasjons mobilnett, UMTS. Samarbeidet mellom Cap Gemini Ernst & Young og Vodafone er et av de første i verden som drar nytte av kunnskap fra både systemintegrasjon og mobiltelefon-teknologi. Denne Joint Venture-avtalen er ikke eksklusiv for noen av partene. I første omgang skal de ansatte i Joint Venture- selskapet være tilknyttet kontorer i Dusseldorf og London. Vodafone er verdens største mobiloperatør med operasjoner i 25 land på fem kontinenter og 66 millioner kunder ved utgangen av september i år. Denne pressemeldingen ligger også på http://www.newsonline.no/cgey eller http://www.cgey.com (engelsk) Cap Gemini Ernst & Young er et av verdens ledende konserner innen forretningsrådgivning og informasjonsteknologi. Selskapet skaper strategiske forandringer gjennom e-business løsninger, systemdesign, integrasjon og outsourcing, slik at både tradisjonelle og internett- relaterte organisasjoner vokser i den nye økonomien. Den nye organisasjonen har 57.000 ansatte på verdensbasis og omsatte i 1999 for over 63 milliarder kroner. Les mer på http://www.cgey.com eller http://no.cgey.com ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/27/20031027BIT00120/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/27/20031027BIT00120/wkr0002.pdf