Ernst & Young Consultings partnere i 15 land har stemt for Cap Gemini-fusjonen

Nærmere sammenslåing: Ernst & Young Consultings partnere i 15 land har stemt for Cap Gemini- fusjonen I tråd med intensjonsavtalen av 28. februar i år har Ernst & Young Consultings partnere i 15 land stemt for en sammenslåing med Cap Gemini. Partnere i Østerrike, Belgia, Canada, Finland, Frankrike, Tyskland, Irland, Italia, Nederland, Spania, Sverige, Sveits, England, USA og Norge har nesten enstemmig gått inn for en sammenslåing. De 15 landene utgjør 95 prosent av Ernst & Young Consulting. Ti land til skal stemme over sammenslåingen i løpet av april. Aksjonærene i Cap Gemini må godkjenne avtalen om sammenslåing på et ekstraordinært aksjonærmøte i Paris 23. mai 2000. -- Dette ser lovende ut. Jeg er glad for at partnerne i Ernst & Young Consulting i Norge stemte for en sammenslåing. Det gjenstår allikevel noen formelle ting før avtalen er endelig. Sammenslåingen skal blant annet godkjennes av børsen i Paris, sier Jan-Erik Karlsson, administrerende direktør i Cap Gemini Norge AS. Europas ledende e-business selskap Cap Gemini er Europas største kompetansemiljø innen informasjonsteknologi og endringsprosesser. Selskapet er representert i 21 land. 40 000 ansatte omsatte i 1999 for 34,8 milliarder kroner. I Norge har Cap Gemini til sammen 680 ansatte i Oslo, Bergen, Trondheim, Stavanger, Fredrikstad og Skien. I Cap Geminis globale partnerskap er selskaper som Sun, Cisco, Microsoft, SAP, Siebel og Oracle. ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/27/20031027BIT00110/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/27/20031027BIT00110/wkr0002.pdf