Følg Ousland-dramaet på Internett

Følg Ousland-dramaet på Internett Børge Ousland har bestemt seg for å fortsette ferden over Nordpolen, til tross for at pulken holdt på å revne i går. I samarbeid med Cap Gemini Ernst & Young kan nettsurfere i hele verden nå følge Børges drama i Arktis på hans egne hjemmesider - www.ousland.no. I 90 dager skal Børge Ousland slite for å være den første mann i verden som går alene over Arktis uten etterforsyninger. Turen fra Sibir til Canada regnes for å være den siste klassiske utfordringen i polare strøk. I luftlinje er strekningen 1720 kilometer. Internettsidene www.ou land.no skal oppdateres daglig. På sidene er det informasjon om selve ekspedisjonen, om forberedelsene til turen, om utstyret og smakebiter fra tidligere ekspedisjoner. Sidene har både film, lyd og stillbilder. Børge Ousland har med seg et spesielt sendeapparat for å sende daglige rapporter til sin kontaktperson i Norge, Hans Christian Erlandsen. Dette er ikke første gang Børge Ousland legger ut på ekstreme turer. I 1997 krysset han Antarktis, som den første - og fremdeles den eneste - som har gjort det alene og uten forsyninger. I 1990 gikk Ousland sammen med Erling Kagge til Nordpolen uten etterforsyninger, også det som de første i verden. Media kan laste ned digitale bilder av Børge på http://www.ousland.no/Media/bilder.htm For mer informasjon om Børges ferd over Arktis, kontakt pressetalsmann Hans Christian Erlandsen, 934 63 443, e-post erlandsen@navigator.no. Denne pressemeldingen ligger også på http://www.newsonline.no/cgey Cap Gemini Ernst & Young er et av verdens ledende konserner innen forretningsrådgivning og informasjonsteknologi. Selskapet skaper strategiske forandringer gjennom e-business løsninger, systemdesign, integrasjon og outsourcing, slik at både tradisjonelle og internett- relaterte organisasjoner vokser i den nye økonomien. Den nye organisasjonen har mer enn 59.000 ansatte på verdensbasis. Foreløpige tall for 2000 viser en omsetning på 6.917 millioner Euro. Aksjen er notert på Paris-børsen. Les mer på http://www.cgey.com eller http://no.cgey.com ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/27/20031027BIT00130/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/27/20031027BIT00130/wkr0002.pdf