Norske nettbanker stadig mer like

Norske nettbanker stadig mer like En undersøkelse Cap Gemini Ernst & Young har gjort av Norges 14 største nettbanker avdekker store muligheter for aktørene som tør å satse nytt. Best ut kommer Den Norske Bank med seier i tre av åtte kategorier. Undersøkelsen, som Cap Gemini Ernst & Young gjennomfører for tredje året på rad, viser at tjenestene norske nettbanker tilbyr blir stadig mer like. - Nettbankene fremstår i dag som relativt jevne på pris og kvalitet. Mulighetene for å differensiere seg i dette markedet er store, og bankene kan bli bedre på å tilby løsninger og tjenester som støtter opp om bankens strategi og profil, sier prosjektleder Kris Gram. Cap Gemini Ernst & Youngs nettbankundersøkelse evaluerer nettbankene fra et brukerperspektiv. Nettbankene måles på brukervennlighet, produkter & tjenester, personalisering, service, målgruppe, pris, tiltrekningskraft og sikkerhet. Best ut i årets undersøkelse kom Den Norske Bank. Etter å ha lansert en ny nettbank i 2003, gikk DnB av med seieren i tre av åtte kategorier. Skandiabanken er best på pris, Fokus Bank på brukervennlighet, og Storebrand Bank på sikkerhet, i følge undersøkelsen. - Innovasjon i nettbankene har ikke vært høyt prioritert det siste året. Blant mange av aktørene er det ikke gjort vesentlige endringer utover enkelte designmessige forbedringer, sier Pål Wæhle, leder for Consulting Services i Cap Gemini Ernst & Young. For utfyllende informasjon om nettbankundersøkelsen, kontakt Pål Wæhle i Cap Gemini Ernst & Young (se øverst) eller last ned dokumentet "NextGeneration nettbank 2003 - en studie av nettbanker i Norge" fra http://www.no.cgey.com Om Cap Gemini Ernst & Young Cap Gemini Ernst & Young er en av verdens største tilbydere av tjenester innen Consulting, Technology og Outsourcing. Vi bistår våre kunder i implementering av strategier og utnyttelse av teknologi. Cap Gemini Ernst & Young har 50 000 ansatte på verdensbasis hvorav 650 i Norge fordelt på seks kontorer. Selskapet omsatte for 7,047 milliarder euro i 2002. Ytterligere informasjon og kontaktadresser er tilgjengelig på no.cgey.com ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/27/20031027BIT01050/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/27/20031027BIT01050/wkr0002.pdf