Pris for e-learning til Cap Gemini Ernst & Young

Pris for e-learning til Cap Gemini Ernst & Young Cap Gemini Ernst & Young University i Behoust i Frankrike vant nylig den prestisjetunge Corporate University Xchange European Excellence Award. Juryen likte spesielt godt Cap Gemini Ernst & Youngs program for e- learning. I et totalrenovert slott fra 1700-tallet videreutdanner Cap Gemini Ernst & Young mange av sine ansatte. På timeplanen står selskapets visjoner og forretningsidé, markedsføring og branding i tillegg til spesifikk fagkompetanse. Mange av de ansatte i Cap Gemini Ernst & Young ønsker likevel ikke å reise til Frankrike for å få faglig påfyll. Derfor har selskapet utviklet et virtuelt senter for videreutdanning (Virtual Business School) sammen med Henley Management College i England. Fra kontorlokalene eller fra sine egne stuer kan Cap Gemini Ernst & Young- ansatte i Norge følge undervisningen sammen med kolleger fra resten av verden. - For et selskap som vårt, er kompetanseutvikling helt avgjørende for at vi skal kunne holde på de ansatte. Et opphold på universitetet i Frankrike kombinert med utdanning over Internett er den beste kombinasjonen, sier markedssjef Sverre Weisteen i Cap Gemini Ernst & Young Norge. - For mange lar det seg ikke gjøre å oppholde seg i Frankrike i lengre perioder. Da er utdanning over Internett et meget godt alternativ. Det er viktig å skape et miljø for kompetanseheving på arbeidsplassen, sier Weisteen. Cap Gemini Ernst & Young er et av verdens ledende konserner innen forretningsrådgivning og informasjonsteknologi. Selskapet skaper strategiske forandringer gjennom e-business løsninger, systemdesign, integrasjon og outsourcing, slik at både tradisjonelle og internett- relaterte organisasjoner vokser i den nye økonomien. Den nye organisasjonen har 57.000 ansatte på verdensbasis og omsatte i 1999 for over 63 milliarder kroner. ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/28/20031028BIT00310/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/28/20031028BIT00310/wkr0002.pdf