Skattedirektoratet tildelte Cap Gemini Ernst & Young kontrakt verdt over 100 mill. Cap Gemini Ernst & Young skal utvikle Skattedirektoratets IT-system SKARP (Forvaltningssystem for skatteinnkreving). Kontrakten er verdt over 100 millioner kroner og har en varighet på to år. Cap Gemini Ernst & Young har fått ansvaret for utvikling av løsningen etter en anbudskonkurranse der de største norske IT-konsulent-firmaene deltok. Systemet skal brukes av kommunalt ansatte skatteoppkrevere, som har ansvaret for inndriving av direkte skatt, trygdeavgift og arbeidsgiveravgift. - Vi er stolte over at Skattedirektoratet har valgt Cap Gemini Ernst & Young til å levere denne omfattende systemløsningen. Vi vil tro at vår erfaring og gjennomføringsevne når det gjelder store IT-prosjekter i offentlig sektor, har vært avgjørende for Skattedirektoratets valg av leverandør, kommenterer Ola Furu, direktør for Cap Gemini Ernst & Youngs divisjon Technology Services. Fakta om Cap Gemini Ernst & Young Cap Gemini Ernst & Young er et av verdens ledende forretningsrådgivnings- og IT-konsulentselskaper. For å bistå virksomheter med å iverksette strategier og utnytte teknologi, tilbyr selskapet forretnings- og IT- rådgivningstjenester, systemintegrasjon samt løsningsdesign og outsourcingstjenester på global basis. Selskapet har 53.000 ansatte på verdensbasis, hvorav 700 i Norge fordelt på 6 kontorer. I 2002 omsatte Cap Gemini Ernst & Young for mer enn 7,04 milliarder Euro. For mer informasjon se www.cgey.com eller www.no.cgey.com Ansvarlig Cap Gemini Ernst & Young: Ola Furu, direktør for Technology Services E-mail: Ola.Furu@cgey.com Mobiltlf. 905 15 968 Kontaktperson Cap Gemini Ernst & Young: Haakon Brandtzæg, kundeansvarlig E-mail: Haakon.Brandtzeg@cgey.com Mobiltlf. 905 15 965 Bildetekst: Jan Erik Karlsson, Cap Gemini Ernst & Young og Bjarne Hope, Skattedirektoratet under kontraktsignering 18.08.03 Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=31110 ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/28/20031028BIT01010/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/28/20031028BIT01010/wkr0002.pdf