Spår kraftig vekst for B-2-B gruppekjøp

E-GURU I NORGE: Spår kraftig vekst for B-2-B gruppekjøp Bob Scott, global sjef for Cap Geminis E-business Unit, mener gruppekjøp er fremtidens handlemønster for store bedrifter. Scott talte i dag på åpningen av Cap Gemini nye kontorer på Skøyen. Bob Scott spår at grupper av bedrifter, kanskje sågar konkurrenter, vil gå sammen om å presse prisene hos sine leverandører. I dag er det kraftig vekst i gruppekjøp i forbrukermarkedet, med aktører som coshopper og letsbuyit.com. Bob Scott sier det samme vil skje i B-2-B (business to business) markedet. -- I dag ser vi at auksjonssteder for B-2-C øker i popularitet og omsetning. Det mest interessante skjer når industrien tar i bruk de samme prinsippene i stor skala. For å skaffe seg alt fra billigst mulig stål eller plass på en trailer mellom to europeiske storbyer, sa Scott. Engelskmannen med det globale ansvaret for Cap Geminis E-business Unit innrømmet at hele it-bransjen ikke er nok fokusert på hva kundene trenger. -- Vi må gjøre e-business til en realitet for kundene. Vi må slutte å bare snakke om e, sa Scott. -- Den virkelige e-handels revolusjonen drives fram av veletablerte storkonsern og tunge bransjer innen finans, handel og industri, hvor både kunder og leverandører er i ferd med å realisere dramatiske gevinster gjennom nye samhandlingsformer, sa Scott. Denne pressemeldingen finnes også på www.newsonline.nu/capgemini ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/28/20031028BIT00820/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/28/20031028BIT00820/wkr0002.pdf