Capgemini tildelt pris av IDC for beste merkevarestrategi

IDC har tildelt Capgemini den såkalte Best Practice Award for Brand Strategy Development and Execution. Capgemini får prisen på bakgrunn av selskapets utvikling og gjennomføring av Collaborative Business Experience-kampanjen.

- Nærmest alle de store IT-selskapene har økt merkevareinvesteringene de siste par årene. IDC mener det er viktig å bedømme hvilke selskaper som har vært mest grundige og suksessfulle med disse investeringene. Capgemini gikk til topps på bakgrunn av selskapets effektive interne og eksterne utførelse av merkevarestrategien, sier Michael Gerard, direktør ved IDCs CMO Advisory Research Services. Capgemini får prisen på bakgrunn av hvordan selskapet moderniserte sitt merkenavn ved å benytte en markedsdrevet tilnærming på selskapets styrker og forretningsstrategi. I implementeringen av merkevarestrategien la selskapet stor vekt på at strategien er en del av den overordnede forretningsstrategien og ikke kun en del av selskapets markedsføring. - The Collaborative Business Experience er en samarbeidsform mellom selskapet og våre kunder. Dette kommer til syne i alt vi gjør, fra salg, markedsføring, levering, rådgivning og opplæring. Vi er stolte av å få denne prisen, sier kommunikasjonssjef Marie Fossum i Capgemini. For fullstendig engelsk pressemelding, se nedenfor. CAPGEMINI RECEIVES IDC’S BEST PRACTICES AWARD FOR BRAND STRATEGY DEVELOPMENT AND EXECUTION Framingham, Mass., – IDC today announced that Capgemini is the recipient of IDC’s CMO Advisory Best Practices Award for Brand Strategy Development and Execution. IDC received best practices nominations from technology marketing executives across the IT industry and selected Capgemini for its leadership and innovation in execution with its Collaborative Business Experience (CBE) campaign. The detailed case study that outlines the processes Capgemini uses to drive brand execution was published by IDC in August. "Virtually every major IT vendor has been increasing brand investment over the past two years,” said Michael Gerard, research director of IDC's CMO Advisory Research Service. "IDC believes it is important to assess which companies have been the most thorough and successful with those investments. Capgemini’s nomination rose to the top, particularly for its emphasis on the effective external and internal execution of its brand-building strategy. IDC congratulates Capgemini on its leadership in this area, and thanks Capgemini for sharing its successful marketing practices." The winning entry from Paris-based Capgemini (Euronext Paris: CAP), outlines how Capgemini revamped its brand utilizing a market-driven approach that leveraged company strengths and direction. In implementing its new brand investments, the Capgemini leadership team recognized that brand building is part of an overall business strategy and not just the domain of marketing. Capgemini established a multi-functional Brand Council to gain internal support for the new brand campaigns across the organization. "It was important in the context of a global name change and the first significant investment in the brand in three years to create a campaign that went beyond marketing,” said Mieke Van Handenhove, global director of Branding and Advertising for Capgemini. “The Collaborative Business Experience comes to life in everything we do from sales to delivery to knowledge management to marketing to education and training, and we are honored that IDC recognizes us for leadership and innovation in executing the CBE campaign.” Capgemini er en internasjonalt ledende leverandør av tjenester innen Consulting, Technology og Outsourcing. Vi har en unik måte å jobbe sammen med våre kunder på, som kalles the Collaborative Business Experience. Gjennom en forpliktelse for felles suksess og aktiv bruk av vårt globale nettverk, ledende teknologipartnere, metodikk og verktøy, hjelper vi våre kunder til å oppnå bedre og vedvarende forretningsresultater. Capgemini sysselsetter cirka 60.000 mennesker på verdensbasis og omsatte for 6,291 milliarder Euro i 2004. Ytterligere informasjon og kontaktadresser er tilgjengelig på no.capgemini.com