Green Cargo velger Capgemini

Svensk logistikkgigant velger Capgemini for å implementere ny SAP-løsning

Oslo, 13. mars 2009 – Konsulentkjempen Capgemini er valgt til å implementere den nye SAP® Transportation Management (SAP TM) 7.0 løsningen for Green Cargo. Det svenske logistikkselskapet vil få en integrert løsning, som vil gi forbedret kontroll gjennom verdikjeden, og bedre styring med samarbeidspartnere og kunder i selskapets bilbaserte godsdivisjon.

SAP TM 7.0 vil gi Green Cargo en strømlinjeformet forretningsprosess og det integrerte systemet vil erstatte tidligere papirbaserte og silobaserte IT-løsninger. Løsningen vil gi Green Cargo forbedret fleksibilitet og tilpasningsevne og vil hjelpe selskapet møte skiftende utfordringer, samtidig som systemet er kostnadseffektivt.

Prosessene for ordrehåndtering, utkjøring og samarbeid med underleverandører blir optimalisert. For eksempel vil informasjon i sanntid vil hjelpe Green Cargo styre utkjøringsrutene for å hele tiden sikre at den beste og mest effektive transportplanen blir brukt.

Capgemini har hatt et tett samarbeid med SAP under uttestingen av SAP TM 7.0 og har bidratt i SAPs utviklingsmiljøer siden 2005. Med sin innsikt i forretningsutfordringene til logistikkselskaper har Capgemini bidratt med ekspertise under detaljert uttesting av SAP TM 7.0, med scenariotesting spesielt for landtransport.

Implementeringen vil skje ved hjelp av Capgeminis globale leveransemodell, Rightshore®. Dette sikrer at den riktige kombinasjonen av talenter kan samarbeide på tvers av landegrensene og jobbe som ett team for Green Cargo.