Internasjonal anerkjennelse for Capgemini University

Oslo, 10. mars 2009 – Konsulentkjempen Capgeminis bedriftsuniversitet får internasjonal anerkjennelse av European Foundation for Management Development (EFMD). Capgemini University er nå akkreditert som en Corporate Learning Improvement Process (CLIP) organisasjon.

Gjennom CLIP settes en standard for kvalitet, gjensidig læring og deling av beste praksis i bedrifters opplæringsorganisasjoner og universitet. CLIP – hedersbeviset vil bli overrukket Capgemini University under den 38. EFMD årskonferansen, som finner sted 8. juni i Brussel.

Grunnlagt i 1989, Capgemini University er en sentral del av Capgemini Gruppen. Universitetet leder arbeidet med de internasjonale kursprogrammene innen gruppen. I løpet av 2008 deltok mer enn 70 000 ansatte på kurs i regi av universitetet, både klasseromsbasert og via e-læring. Universitetet står sentralt i Capgeminis multinasjonale og multikulturelle organisasjon.

EFMD er internasjonalt kjent som den største nettverksorganisasjonen innen økonomi og administrasjon. De har utviklet akkrediteringsprogrammer for handelsskoler, studieprogrammer, bedriftsuniversiteter, og teknologihjulpne opplæringsprogrammer. Prosessen for å oppnå CLIP- sertifisering innebærer en selvevaluering og en kollegial granskning, og CLIP tildeles kun institusjoner som tilfredsstiller strenge krav til utforming og funksjon av sine opplæringsorganisasjoner.