Caverion topper bærekraftsrangering

EcoVadis, verdens største selskap innen bærekraftsrangering, har plassert den tekniske totalleverandøren Caverion på gullplass i sin siste oversikt. «Gold rating» gis til de selskapene som oppnår den fem prosent beste score i sin bransje og åtte prosent beste av alle vurderte selskaper internasjonalt.

EcoVadis’ vurdering baseres på 21 bærekraftskriterier, gruppert innen fire områder; miljø, arbeider- og menneskerettigheter, etikk og bærekraftig innkjøp. Sammenlignet med fjorårets sølvrangering har Caverion ifølge rapporten gjort store fremskritt i å integrere bærekraft i sin strategi, har forbedret sikkerhetsarbeidet og gitt konkrete forpliktelser til utslippsreduksjoner.
– Dette er første gang vi oppnår EcoVadis Gold rating for Caverionkonsernet, og jeg er svært stolt av denne anerkjennelsen. Bærekraft er et hovedtema for vår nye strategi, som har overskriften «Sustainable Growth». Vi er også midt oppe i en prosess med å sette målbare, vitenskapelige mål for utslippsreduksjoner, blant annet for elektrifiseringen av bilflåten vår, sier Kari Sundbäck, Executive Vice President, Services, Solutions, Digital and Strategy i Caverion.
EcoVadis’ rangeringskriterier er basert på internasjonale bærekraftsstandarder, inkludert de ti områdene til FNs Global Compact, ILO-konvensjonen (International Labour Organization), Global Reporting Initiative og ISO 26000. EcoVadis ble grunnlagt i 2007 og har evaluert mer enn 90 000 selskaper innen alle slags industrier og bransjer i over 160 land.

Ole Kristian Lunde
Kommunikasjonssjef
Mob. 916 69 000
ole-kristian.lunde@caverion.no

Caverion er et internasjonalt konsern med 14 000 medarbeidere og hovedkontor i Finland, hvorav 2 300 medarbeidere fordelt på 45 avdelingskontorer i Norge. Caverion er fageksperter innenfor alle tekniske fag og bygger nytt, rehabiliterer, utfører serviceoppdrag og drifter bygg, industri og infrastruktur.