Caverion Corporation Artikkel 30 august, 2018 Kl. 10.00

Nye fagarbeidere og lærlinger på Mongstad

To ferske fagarbeidere har hatt sine første arbeidsuker som fast ansatte i Caverions avdeling på Mongstad. Kjell Eirik Brugrand og Tonje Holmås Kvalheim (bildet) bestod begge fagprøvene sine 17. august, og er nå fast ansatt som henholdsvis platearbeider og industrirørlegger.

Av Lisbeth Guldbransden

Tonje Holmås Kvalheim fikk i oppdrag å sette sammen rør på fagprøven.

Tonje Holmås Kvalheim har vært lærling i tre år. Hun fullførte fagbrev i sveisefaget i fjor, og fortsatte som lærling i industrirørleggerfaget. På fagprøven fikk hun i oppdrag å sette sammen rør. Hun har dermed to fagbrev.

Kjell Eirik Brugrand har vært lærling i platearbeiderfaget i to år. Han fullførte teknikk og industriell produksjon (TIP) og produksjon og industriteknikk (PIT) på videregående, og fikk læreplass i konkurranse med mange andre søkere. På fagprøven fikk han i oppdrag å lage en kombinert grill og peis.

Kjell Eirik Brugrand laget en flott, kombinert grill og peis på fagprøven.

Nye lærlinger

To nye fjes er også på plass på Mongstad: Sveiselærling Anders Sæverås og Lars Kristian Bakke Sætre, som er TAF-elev. TAF er fireårig videregående opplæring, der du får både fagbrev og studiekompetanse.

Lærling Gro Karin Olsen Stenstvedt bestod også helt nylig fagprøve i sveisefaget, og fikk karakteren meget godt bestått, som betyr svært tilfredsstillende måloppnåelse i faget. Hun har fått jobb på en annen kant av landet.

- Vi gratulerer våre helt ferske fagarbeidere og gleder oss til å følge dem videre. Vi ser også fram til å følge de nye lærlingene våre på vei mot sine fagprøver, sier Hilde Sandnes, HMS-koordinator ved avdeling Mongstad.

Gro Karin Olsen Stenstvedt bestod fagprøven i sveisefaget med glans.

Kommunikasjonssjef, Helene Johansen, +47 404 99 922, helene.johansen@caverion.com

Caverion leverer smarte tekniske løsninger og service for bygg, industri og infrastruktur. Vårt unike tjenestetilbud dekker hele livssyklusen: design, konstruksjon og vedlikehold. Vår visjon er å være førstevalget innen digitalisering av bygg, industri og infrastruktur. Selskapet har en omsetning i overkant av 3,3 milliarder kroner og 2 600 ansatte i Norge. Caverion-konsernet hadde i 2017 en omsetning på ca. 23 milliarder kroner og nærmere 16.000 ansatte i 12 land i Europa

Fagarbeidere | Lærlinger | Mongstad