Cision lanserer internasjonalt nettsted for medieutsendelser

Cision lanserer CisionWire, en nyhetsportal for å øke synligheten av pressemeldinger og rapporter. I portalen kommer brukerne til effektivt å kunne ta del i pressemeldinger og finansielle rapporter fra samtlige børsnoterte selskaper i Norden. Tjenesten er integrert i Cisions tjenesteplatform CisionPoint.

På CisionWire publiseres pressemeldinger, finansielle rapporter, bilder og andre dokumenter fra alle nordiske børsnoterte selskaper, samt unoterte selskaper, interesseorganisasjoner og myndigheter.

- CisionWire lanseres i første omgang på norsk, svensk, finsk, dansk og engelsk 2. september. Men denne tjenesten vil vi også kunne tilby på andre europeiske markeder da den er en integrert del av CisionPoint, sier Yann Blandy, Regional Director, Cision Northern Europe.

CisionWire benytter det siste av teknologi innen søkemotoroptimalisering som sammen med såkalt ”social bookmarking” øker eksponering og synlighet i søkemotorer, nyhetsaggregatorer og sosiale medier.

- Vi har gjort et omfattende arbeid for at CisionWire skal øke synlighetene og eksponeringen for våre kunder i for eksempel søkemotorer, nyhetstjenester og sosiale medier. Dette er første trinn i vår nysatsning på Plan & Connect-tjenestene og tilpasningen til det nye mediebildet, sier Magnus Thell, Vice President Plan & Connect, Cision Northern Europe.

Blant nyhetene er:

• Mulighet til å dele informasjon gjennom koblinger til sosiale medier (”ShareThis”-funksjonalitet)

• Mulighet for avsender til å ”tagge” utsendelser med beskrivende nøkkelord for å gjøre de enklere å finne.

• Forbedrede abonnementsmuligheter ved hjelp av RSS. Man kan nå velge å abonnere på ulike typer av informasjon, ulike bransjer eller selskaper via RSS.

• Ett bilde sier mer enn tusen ord. Derfor har bildene fått en mer fremtredende posisjon. Det er også enkelt å abonnere på bildene, noe som er helt nytt.

Lenke til CisionWire: www.cisionwire.no
Bilder av Yann Blandy, Magnus Thell samt av nettstedet vedlegges.

Tags: